Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Whiplash
Har en S80 2.4 (170hk) uttagen -99 och har inte haft några större problem med den hitills. Men för några dagar sedan så började jag höra något konstigt läte från bilen i vissa hastigheter. Vid exakt 80km/h så hör man ett ljud som jag TROR är från bromsarna då jag har fått byta dom tidigare. Men jag är inte helt säker, gasar man på lite till ungefär 90km/h försvinner detta ljud nästan helt.
Detta konstiga ljud är väldigt irriterande om man kör på 70 väg då det blir lite svårt att ha en normal konversation.
Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?
av brma
Om du trycker lätt på bromsen när du kör i 80 på 70 väg, försvinner eller ändras ljuder då? Om inte är det nog inte bromsarna ljudet kommer ifrån.
av Whiplash
Ljudet ändras så att det blir dovare. Man hör ljudet från 50km/h och uppåt.
Användarvisningsbild
av Johan
Är det ett dovt molande ljud? Ändras ljudet när du svänger? Om det gör det är hjullager en trolig orsak.

// Johan
av Thomasz
Är det ett dovt molande ljud? Ändras ljudet när du svänger? Om det gör det är hjullager en trolig orsak
Trodde det på min T6a, byte båda lager fram 3600,- st. Funka inte. Kunde svära på att det var lager... men nix.
Användarvisningsbild
av greeeken
Stötdämparna?
Varför inte dra till besiktinen eller ta o m testa bilen?
Användarvisningsbild
av henka35
Testa dämparna.

Jag har fått byta alla på min V70 2.4 2002.
De var helt slut efter 4700 mil.
Nu när jag har nya dämpare så måste jag justera om extraljusen, för de lyser rakt i backen....

/Henka
760 tändningslås?

Den startar direkt om man drar en kabel från[…]

Idag är det första gången jag r&ar[…]

Stänga av city safety permanent?

Hej där. Det är heller inte så enk[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar du[…]