Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag har köpt en komplett 12V uttags sats på volvo och skulle montera det idag.
Men det är redan fördraget en kabel som ser ut som den kabeln som ingick i den nya satsen som jag köppt.
På den nya satsen skall man sätta in ett relä på MA1 och en 15A säkring på plats 16.
I instruktionsboken så skall säkring nr 7 där bak vara till
"eluttag lastutrymme".
Men där är ingen spänning ut på den fördragna kabeln som ligger i kofferten under där uttaget skall sitta.
Behöver något mera göras??
Nytt program eller något?
Kabeln är kanske inte till uttaget?
Säkring nr 7 är hel.
Villket relä är till det redan fördragna eluttaget??

Har en V70 04:a.

Taksam snarast för hjälp.
Senast redigerad av 1 smygaren, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av falcon
Säkringen/relät kanske inte är monterat till den fördragna?
Användarvisningsbild
av smygaren
Var skall det reläet sitta i så fall??
Användarvisningsbild
av Bagar´n
Har nyss haft samma problem som dig.Utgår från att du har köpt sats VO9499014,det är satsen om man saknar kablar.Finns en annan sats att köpa,vet ej artikelnummer men får hem den på måndag.Relät ska ej användas,utan du ska sätta in ett motstånd som heter VO9494932.Vet ej om den ingår i satsen jag får hem,Bilia hade noll koll.....

Återkommer på måndag när jag har delarna frmför mig.

//Pera

Får passa på att tacka "ericsson" som hjälp mig med ovanstående problem
Användarvisningsbild
av smygaren
Hejsan!

Helt rätt.
Det är den första satsen som du skrev som jag köpt (9499014).
Enl. Volvo så skulle det ej vara fördraget, men det var det ju på min bil.
Jag behöver uttaget till på måndag då vi skall köra på semester så jag får väl köra hela raiset och installera helt från början med den satsen jag köppte.
Hör gärna av dig igen när du fått igång ditt fördragna.
Så kan man ju ha två uttag där bak.

P.s den andra satsen du skrev om, ingår det bara ett uttag i den eller??

Smygaren
Användarvisningsbild
av falcon
jag gjorde en egen variant när jag i väg på sem.
Jag köpte en spänning regulator på biltema för 79 kr samt ett cigg uttag kopplade det direkt på batteriet.
så nu kan boxen vara på jämt utan risk för utan ström, ska dock köpa volvo org uttagg och montera det.
Användarvisningsbild
av smygaren
Såja nu så är det klart!
Färdigdragit och provat.
I anvisningen hade Volvo missat att beskriva hur ma skulle få i den blåa sladden i säkringsboxen, man fick inte ner den tillräckligt.
Tag bort klisterlappen på sidan och för ut den röda plastlisten något sedan så går sladden enkelt ner.

Det blev kanon, och spänningen är bara på när motorn är på.

Det fördragna som jag inte fick att funka skall där vara en inbyggd spänningsvakt på som slår ifrån spänningen på uttaget när det går under ett visst värde. Det är då ingen risk att råka ut för att bilen ej går o starta om man glömt något i uttaget.

Smygaren
av S60AWD2.5T
smygaren skrev:Såja nu så är det klart!
Färdigdragit och provat.
I anvisningen hade Volvo missat att beskriva hur ma skulle få i den blåa sladden i säkringsboxen, man fick inte ner den tillräckligt.
Tag bort klisterlappen på sidan och för ut den röda plastlisten något sedan så går sladden enkelt ner.

Det blev kanon, och spänningen är bara på när motorn är på.

Det fördragna som jag inte fick att funka skall där vara en inbyggd spänningsvakt på som slår ifrån spänningen på uttaget när det går under ett visst värde. Det är då ingen risk att råka ut för att bilen ej går o starta om man glömt något i uttaget.

Smygaren
Ja det är visset i fler instruktioner det där med kabelsko monteringen i säkringshållaren. Krånglade för mig också man vill ju inte trycka i kabelskon med våld.
Användarvisningsbild
av Bagar´n
Då har man varit nere på Bilia igen för att försöka få ordning på eluttaget i skuffen.Ett arbete som påbörjades i Torsdags blir klart först i morrn....Fick hem den andra satsen VO3073592 som ENDAST är ett uttag.Förklarade att jag även ville ha med ett motstånd för att få det att funka.Nä,det står det inget om fick man till svar.Som tur var hade man numret VO9494932 som nu är beställt.

//Pera

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]