Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Tänkte byta till S60R speglar
Passar dom till en S60 01 med 170 hästar?
Hur får man bort dom man har nu?
Sen så är det ju små jljus på undersidan av dessa speglar,hur får man ström dit?
av Fredd
R modellerna har inte någon egen typ av spegel.

De speglar du nämner är sannolikt de "slimmade" speglar som först dök upp på S80 till årsmodell 2003 och sedan på S60 & V70 till årsmodell 2004.

Speglarna går att montera på bilar av äldre årsmodell.

För montering demonteras dörrsidan samt den trekantiga täckpanelen som täcker backspegelns bultar, lossa gamla spegeln och dit med den nya. Inga nya kablar behöver dras, allt finns fördraget.

Om speglarna är försedda med markbelysning är dom sannolikt även elinfällbara, vill man ha nyttja dessa funktioner monteras strömbrytare i CCM=Klimatkontroll styrenhet samt laddar mjukvara för dessa funktioner via VADIS hos en aukt. Volvo verkstad.
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
dom passar uttan problem kolla noga bara så att dom stämer med utrustningen i din bil( olika speglar till bilar med el stol och uttan)
belysnigen i speglarna ska fungera anars åker du bar till volvo och få dig en släng av mjukvara
samma gäller om du vill ha el infälning i dom fast då måste man skaffa knappen inne i bilen

mvh micke
Användarvisningsbild
av greeeken
JAg tackar så mkt Grabbar
Användarvisningsbild
av greeeken
De ingen som har några till salu?
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
kanske har ett par
Användarvisningsbild
av greeeken