Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joggen
Hej!

En fråga till jagrullars kunniga läsare:

Längst bak brevid reservhjulet finns det en ledig (oanvänd) elektrisk kontakt. Vet någon vad den är till för? Kan jag ansluta någon rolig extra utrsutning till denna (CD-vxl, sub)?

Jag har en V70 -04.
av sillen
Om det är 2 st kontakter brevid varandra, så är det till subben!
av Walle
Kan ju också vara kontakten till takvingen....om du inte har takvinge alltså ? :D
/W
av Joggen
Det är ett avlångt kontaktdon, alltså det går flera sladdar till själva kontaktdonet. Det bara hänger där som om det var något man glömt....
Användarvisningsbild
av CarMan
Walle skrev:Kan ju också vara kontakten till takvingen....om du inte har takvinge alltså ? :D
/W
kan man inget så ska man hålla tyst...

rätt minsisande att gissa, uten att nämna att man gissar!
kontakten till takvingen är 1,5 cm & sitter på mitt bromsljuset i överkant på bakrutan.
Senast redigerad av 1 CarMan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns en stor kontakt där som är till dragkroken. & i vissa bilar så sitter det även en mindre som är till sub:en

den till draget är 10-12 cm & den till subben är 5-7 cm
av Joggen
OK Carman, det här är den lilla kontakten. Den ska alltså passa till en sub? Är det i så fall bara att köpa en på Volvo, ansluta den och så funkar det hela? Misstänker att det är något annat som behöver göras oxo...?
Användarvisningsbild
av Loner
Joggen skrev:OK Carman, det här är den lilla kontakten. Den ska alltså passa till en sub? Är det i så fall bara att köpa en på Volvo, ansluta den och så funkar det hela? Misstänker att det är något annat som behöver göras oxo...?
Subben är plug'n play.

/L
Användarvisningsbild
av Raggz
Walle skrev:Kan ju också vara kontakten till takvingen....om du inte har takvinge alltså ? :D
/W
kanske kan vara motorvärmaruttag :o

edit:: skojar bara......
av Joggen
OK, tack för svaren!

En sista fråga: Är det värt pengarna att köpa en sub? Blir det mycket bättre tryck i basen? Vad kostar en sub?

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]