Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crossmatte
Hej :D

Börjar bli dax att byta lampor i bilen. Tänkte köpa Philips orginal men är osäker på vilken modell.
Jag har en V70N -07 2,4 170hk med Bi-Xenon och kurvljus.
Det där med kurvljuset gör mig osäker på om det är D2R eller D1S?
Någon som med säkerhet kan säga vilken jag ska ha?
Så jäkla svårt att få ner huvudet och kolla utan att ta bort lampan vilket jag inte vill göra innan jag har den nya.

MVH Matte
av hammerin
Om du har öppen reflektor så ska du ha D2R. Om du har glaslins du antingen ha D1S eller D2S!
Användarvisningsbild
av Perc
Alltså, xenonlampor är ju inte konstigare än halogenlampor. Det finns billig skit som varken lyser bra eller håller särskilt länge, och så finns det kvalitetstillverkare typ Philips, Osram osv. Det är väl nån av dom två man får när man köper från marmordisken. I min bil sitter det Osram, såg jag häromdan. När det väl blir dags att byta dem om ett par år tror jag jag ska köra på Philips extra effektiva variant. Dom lär väl ha sjunkit lite i pris tills dess.

Det handlar ju om lite större pengar och längs livslängd än ett par H7:or och på vissa bilar är det rätt jobbigt att byta, så man kan ju förstås satsa i kvalitet så man slipper göra om det i onödan. Det gäller väl särskilt D1S som är den dyraste av dom tre varianterna.
av crossmatte
Strand, jag vill tro att det är som du säger men skulle vilja vara helt säker innan jag beställer, får väl gå ut och försöka se om det går att kolla utan att ta bort den.

Perc, jag vet inte riktigt vad ditt svar har med saken att göra, har redan sagt att jag ska köpa philips. Undrar bara vilken modell det ska vara till min bil.

Tack för hjälpen
av crossmatte
Hammerin, bara att beställa då =)
Tack för hjälpen!

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Relä K uppbrunnet.

Nu stämmer inte senaste svaret märker ja[…]