Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har lyckats knäcka infästningen av torkarbladet bak. Beggad är beställd och levereras förhoppningsvis snart.
Undrar dock hur man enklast byter den. Har sökt men blir inte klok på om man behöver avdragare, vad man ska lossa, var man ev ska övertala den lite försiktigt våld e.t.c.
Någon som har bilder på hur man fixar detta enklast och med minst risk att sabba något ännu dyrare?
Är det något annat som man kan passa på att fixa när man ändå har den av?

Fel nr 2: Dörrlåset på höger bakdörr. Det lever sitt eget liv då det låser upp som det ska för att sedan låsa sig igen inom 10 sekunder.
Jag tror att någon har haft dörren nedmonterad tidigare eftersom jag själv haft den av för att försöka hitta något som skramlade. Fanns lite småskador på vinylen precis vid fönsterlisten.

Fel nr 3: När jag spolar så blir det en stor pöl i stort sett precis under höger framlampa. På senaste servicen sa han något om en backventil som läckte. Någon som vet om det sitter en backventil där, om den brukar gå sönder eller det är så enkelt att en slang lossat?
Behöver ha av fronten för att komma åt det så om någon kan länka till en guide hur man gör hade jag varit tacksam.

Känns som om helgen kommer spenderas i garaget.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]