Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jonsson
Är det möjligt möjligt att eftermontara elinfällbara backspeglar? V70:n är ju lite bredare än gamla V40:n, trångt att komma in i garaget :-D

Har någon koll på hur mycket det kan kosta, något man kan göra själv?

mvh
Senast redigerad av 1 Jonsson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av _Rick_
du behöver andra speglar och en knapp i klimatpanelen samt mjukvara.

Det är fullt möjligt att fixa. Köp speglarna på skroten. Den lackade panelen kan du flytta över ifrån dina befintliga
Användarvisningsbild
av Loner
Inga problem, du kan byta till nya modellen samtidigt om du har en äldre årsmodell.

Pris... tja jag gav 1300 för mina av nya modellen, ca 600 kr för mjukvara och nerläsning. Knappen kostar ca 200:-.

/L
Användarvisningsbild
av Jonsson
Det är fullt möjligt att fixa. Köp speglarna på skroten. Den lackade panelen kan du flytta över ifrån dina befintliga
Perfekt, ska leta på skoroten då...
Pris... tja jag gav 1300 för mina av nya modellen, ca 600 kr för mjukvara och nerläsning. Knappen kostar ca 200:-.
Var dessa beg. från skroten? Är det det mycket jobb att koppla in själv?
Användarvisningsbild
av Loner
Jonsson skrev:
Nä dom var nya på "blocket", du monterar dom på under 15 miunter per dörr, bara bort med dörrsidan, lossa med gamla spegeln, dit med nya och sätt tillbaka dörrsidan. Elkoppling är ju bara ett kontaktdon.

/L
Användarvisningsbild
av hemglass
Loner skrev:
Jonsson skrev:
Nä dom var nya på "blocket", du monterar dom på under 15 miunter per dörr, bara bort med dörrsidan, lossa med gamla spegeln, dit med nya och sätt tillbaka dörrsidan. Elkoppling är ju bara ett kontaktdon.

/L
måste det inte dras någon kabel mellan knapp och backspegel? Passar exempelvis en -04;ans spegel till en -02 (?) Är det bara plug&play :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
hemglass skrev:
Loner skrev:
Jonsson skrev: Var dessa beg. från skroten? Är det det mycket jobb att koppla in själv?

/L
måste det inte dras någon kabel mellan knapp och backspegel? Passar exempelvis en -04;ans spegel till en -02 (?) Är det bara plug&play :lol:
Det sköts ju via can-nätet så någon ny kabel behövs inte, precis som när du kopplar in knappen för t.ex. extraljus. 04ans spegel är bakåtkompilatibel ja. Plug&pray it is :wink:

Looner har en tråd här någonstans om när han byter speglar.

/Anders
Användarvisningsbild
av hemglass
jag fick för mig nånstans att det finns olika antal kontaktstift på olika typer av speglar. Om jag då har en originalspegel med eluppvärmning och eljustering kan jag då sätta in backspegel med belysning samt dessutom är infällbara :?: Är det samma antal kontaktstift på dessa :?: (I)
av zenobia
Det finns 3-4 olika kontaktdon till speglarna på en S80.
Användarvisningsbild
av hemglass
jo, jag gissar att det är lika många till V70 :lol:
men jag antar att man måste byta ut kontaktdonet då med (?) 8)
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]