Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svecon
Tjeeena! har lessnat på bilfan och söker tips på nån kunnig vekstad som kan med och felsöka en v70n 07:a med startproblem.
surrkusar och spekulerare har jag ingen hjälp av..
Tack på förhand/mackan
av Xuri
svecon skrev:Tjeeena! har lessnat på bilfan och söker tips på nån kunnig vekstad som kan med och felsöka en v70n 07:a med startproblem.
surrkusar och spekulerare har jag ingen hjälp av..
Tack på förhand/mackan

börja med å skriva hur felet utmärker sig, hur långt bilen gott osv ?
av Andis
Rekommenderar Volvo verkstad i såna svåra fall. Som troligen har haft många D5 inne med samma problem som din och lärt sig vad som felar.

Bilia Tumba har jag goda erfarenheter av när det gäller att reparera Volvo bilar. Liten trevlig anläggning med trevliga mekaniker.

Lycka till.

Med vänlig hälsning,
Andis
av svecon
Perc skrev:Ska verkstan vara i Karesuando eller Malmö?
Jag åker dit verkstan ligger som ger mej en diagnos :)
börja med å skriva hur felet utmärker sig, hur långt bilen gott osv ?
Ska fatta mig kort och utveckla om det behövs. va in till stan igår och tog en matbit, parkerade bilen i ca 3 tim, kommer ut och ska starta så går bilfan inte igång! den går runt och allt dedär men startar inte :(
Köpte en ny kam på volvo igår (3700) i hopp om att det va den som va felet, då den gammla kammen efter topp renov. var till en för tidig modell. som inte gav signal till kamaxelläges givarn! men då när den inte startar som igår kväll så går jag bara ut och plockar av fivarn på termostat huset så går den igång, antar att det lurar en massa funtioner men den startar då iaf..har bilen stått i varmgarage så startar den inte, gick ut och starta nu -9 grader då startar den hur bra som helst!! vart inte så kort "Xuri"
Rekommenderar Volvo verkstad i såna svåra fall. Som troligen har haft många D5 inne med samma problem som din och lärt sig vad som felar.

Bilia Tumba har jag goda erfarenheter av när det gäller att reparera Volvo bilar. Liten trevlig anläggning med trevliga mekaniker.

Lycka till.

Med vänlig hälsning,
Andis
Tack för det tipset Andis!
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Dieselmeken i Aneby är grymma på dieslar. Volvoverklstäder anser jag inte kan mycket om dieslar trots att det finns så många nu. En elektrodieselfirma är grymt mycket bättre än Volvo anser jag.
av svecon
dieselmagnus skrev:Dieselmeken i Aneby är grymma på dieslar. Volvoverklstäder anser jag inte kan mycket om dieslar trots att det finns så många nu. En elektrodieselfirma är grymt mycket bättre än Volvo anser jag.
Tack för tipset dieselmagnus!
Har tänkt samma tanke själv utan att trampa på nårgra volvo tår!
Helt klart vore billigaste alternativet o sätta en brytande knapp i kupen som går dill tempgivarn men vafan det skulle inte kännas rätt :roll:
Användarvisningsbild
av Jackson75
svecon skrev:
dieselmagnus skrev:Dieselmeken i Aneby är grymma på dieslar. Volvoverklstäder anser jag inte kan mycket om dieslar trots att det finns så många nu. En elektrodieselfirma är grymt mycket bättre än Volvo anser jag.
Tack för tipset dieselmagnus!
Har tänkt samma tanke själv utan att trampa på nårgra volvo tår!
Helt klart vore billigaste alternativet o sätta en brytande knapp i kupen som går dill tempgivarn men vafan det skulle inte kännas rätt :roll:
Det låter ju så att du har ringat in felet såpass mycket själv så byte av tempgivaren skulle kunna vara en bra idé till att börja med :???:
av svecon
Det låter ju så att du har ringat in felet såpass mycket själv så byte av tempgivaren skulle kunna vara en bra idé till att börja med
Jadu "Jacksson75" jag har testat och bytt lite allt möjligt utan framgång inkl. tempgivarn. Funderar på om det är nått med bränslet som spökar när den har stått några timmar. när jag plockar kontakten till givarn så har den ju ingen aning om vad det är för temp. så den kastar väl in massa "extra" bränsle el nått, för när jag gör det så ökar tomgången en aning när jag startar och glödlampan lyser typ 10sec med kontakten borta, men den startar iaf!
Ge mej ett tips som leder till att bilfan funkar så ska jag kompensera den som ringar in felet :D
Jag har lite tur som har en kompis som har lika bil fast 163 hästarn som jag plockar delar emellan men ingen framgång än...
MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]