Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Påväg till jobbet slutade plötsligt blinkers, cruise control, vindrutetorkspolaren och helljus fungera på min S80. Jag har kollat alla säkringar men hittar inget fel. Vet någon om en dold säkring i denna bilmodell eller möjligtvis något annat som kan vara fel?

Mvh
Hej jag lyfter denna tråd igen då ingen riktigt verkat fått svar på vad som är fel när helljus/blinkers/spolning/farthållare helt plötsligt dör. Detta hände mig för ca 1år sedan då tog jag bort säkring nr22 5amp som går till swm (steering wheel module) och allt funka nu härom dan dog allt igen testa med säkring och att koppla bort batteriet men fortfarande dött. skall man åka till Bilia så dom fixar å trixar med mjukvaran eller ska man försöka hitta en ny box kanske ? Bilen jag har är en Volvo s80 2.4 170hk -2000. Hoppas någon som fått detta fel under åren kan dela med sig av en lösning eller tips :)
jag har nu letat runt på nätet och hitta detta. ( I took the battery cables off battery and touched together for a 1/2 hour with key on.trun key off,put cable back on battery,lock and unlock drivers door with key,and wala every thing works. They call it a master reset. ) är det något man kan testa eller är det bara nåt konstigt påhitt ?
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]