Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tittar lite på en XC90 och förvånas över hur billiga en del verkar...

Visst det är import, japp det är för det mesta raka 6:an... men ändå?
Det är ju lockande lågt miltal på dem, men det måste vara för bra för att vara sant väl?
Eller missar jag något?

XC90 3,2 DVD Navi 7sits

En till XC90 3,2 DVD Navi 7sits

Ytterligare eb XC90 3,2i

XC90 V8

Och en XC90 3,2 igen
Senast redigerad av 2 andreas 80, redigerad totalt 0 gång.
av Lövet
De är krockade USA importer som är reparerade i Baltikum och sedan importerade till Sverige. Firman är välkänd på BMW forumet.

Läs denna tråd så ser du hur det går till: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=246347
Användarvisningsbild
av andreas 80
Helt galet om det är så, men tyvärr säkert helt sant.
Man undrar ju om säljaren skulle berätta det om man ringde och frågade... för alla varningklockor ringer ju när man tittar på priset och miltalet.

Synd att inget av reg.nummren går att plocka upp på Transportstyrelsen, hade kanske kunnat söka VIN nummret på google då.
Användarvisningsbild
av Esarp
Ta kontakt med firman och be om vin nr. E de en seriös firma så har de i get att dölja utan ger ut de till dig så du kan kolla upp. Annars e de nog lika bra att skita i de
av Lövet
Denna har regnumret synlig http://www.blocket.se/goteborg/BMW_X3_3 ... ?ca=15&w=1

Så här såg den ut i usa
http://www.salvage-cars-for-sale.info/s ... jE5MTY4MTE#

Volvosarna har garanterat samma historia om du kollar upp dem. Firmans affärside går ut på detta.
av Lövet
Det tråkiga med detta utöver att de faktiskt är krockade är hur de lagas i Baltikum. Många gånger ersätts inte airbags ordentligt utan ersätts med motstånd, rattstänger svetsas ihop, rambalkar lappas ihop.

Detta är inget jag hittar på utan kommer från en bekant på ett av Sveriges största försäkringsbolag.
av basberoende
andreas_lofgren skrev:Det tråkiga med detta utöver att de faktiskt är krockade är hur de lagas i Baltikum. Många gånger ersätts inte airbags ordentligt utan ersätts med motstånd, rattstänger svetsas ihop, rambalkar lappas ihop.

Detta är inget jag hittar på utan kommer från en bekant på ett av Sveriges största försäkringsbolag.

Jag är fullt medveten om detta. Jag vet om såna som handlar med liknande bilar, men vet inte om företag ska hängas ut här nu. Men det är inte några vanliga svensson bilar det handlar om då.

Finns en orsak till varför jag aldrig kommer köpa import.
av Lövet
Företagsnamn är inte otillåtet att nämna så länge det är sakligt framställt. Dessutom är detta inte direkt någon hemlighet, har till och med varit TV-reportage om det.

Två andra handlare som håller på med exakt samma sak är Bilvågen och Bil33 - numera Södertälje Bil.
av llesrof
Den där firman ihop med ett par andra är ju de som står förebild för begreppet "bilskojare". Till och med fåglarna vänder sig på rygg när de måsta flyga över dem.

Bra att du hittade det. Ännu bättre att […]

Fantastiskt vacker kärra 🏆👌🍾👍

Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]