Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Jag hade inne vrålåket, min XC70 2,5T -06, på service i fredags. Jag vet inte om det är en placeboeffekt men jag tycker att den går fantastiskt fint nu. Den växlar mjukare och skönare. Har det kommit en uppdatering till automatlådan på senare tid? Bilen är ju sju år gammal och jag inbillar mig att Volvos intresse för att fortsätta utveckla befintlig programvara till dessa, skulle vara svalt.
Användarvisningsbild
av hollan
det är inte omöjligt! och mest troligt efteresom du känner skillnad
speciellt om du inte har haft den inne på service på nått år
av llesrof
Jackson75 skrev:
llesrof skrev:Jag hade inne vrålåket, min XC70 2,5T -06, på service i fredags. Jag vet inte om det är en placeboeffekt men jag tycker att den går fantastiskt fint nu. Den växlar mjukare och skönare. Har det kommit en uppdatering till automatlådan på senare tid? Bilen är ju sju år gammal och jag inbillar mig att Volvos intresse för att fortsätta utveckla befintlig programvara till dessa, skulle vara svalt.
Vad gjorde du för service på den?
Vanlig service på Volvo vid dryga 15200 mil för 3000 spänn. Oljebyte, kupéfilter, kontroll av sånt som behöver kontrolleras, lagning av dimljusfäste och justering av dimljus, kontroll av oljenivå i bakaxel och vinkelväxel samt uppdatering. Sedan tillkom byte av hjullager vänster bak och byte av bromsbackar på p-bromsen. Så det stannade på strax över 9000 riksdaler.
Användarvisningsbild
av sthlm
Gjorde en 12000mila service i veckan på bilen och frågade då specifikt om denna programvara för att jag så gärna ville ha den.
Vilken skillnad det blev på lådan! :shock:
Nu går den som en dröm och det är riktigt roligt att köra bilen efter den servicen.
Senaste uppdateringen skall ha kommit i januari till lådorna om jag förstod det rätt.

Har varit väldigt negativ till en viss Biliaverkstad tidigare men denna gången blev jag inte besviken.
Lämnade in den på Bilia södermalm i Stockholm efter att jag fått ett tips av en kille som numera servar bilen där.
Förbaskat trevliga och gav ett seriöst intryck, är klart nöjd med besöket hos dom.

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Relä K uppbrunnet.

Nu stämmer inte senaste svaret märker ja[…]