Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av captainsmirk
Har en V70 2002 höger framdörr går inte att öppna. Centrallåset fiskar inte upp pinnen, men dörren går inte att öppna inifrån heller. Drar man i dörrhandtaget från insidan så åker låspinnen upp men dörren går inte upp alls. Det är plusgrader så det har inte att göra med kylan.

Vad tror ni?
En liten uppdatering. Jag märkte idag att fönsterhissen på dörren i fråga oxå är ur funktion. Det talar ju för att det är något sorts elfel. Kan oxå säga att yttertemperaturmätaren slutade att fungera samtidigt. Hittar dock inga säkringar som är döda. Vad kan det vara? Hur felsöker volvo en sån här grej?
Användarvisningsbild
av wissel
Skulle tro dom kopplar på Vida o inaktiverar BLL sedan av med dörrsidan när dörren är öppen !
Vad händer om du larmar av bilen och sedan inaktiverar Rörelsesensorn med knappen när du låser med
lamdosan, då är ju MMS rörelsesensorn inaktiverad, då BORDE det kunna gå att öppna inifrån ?
Bare en idé !
av mado66
captainsmirk skrev:Har en V70 2002 höger framdörr går inte att öppna. Centrallåset fiskar inte upp pinnen, men dörren går inte att öppna inifrån heller. Drar man i dörrhandtaget från insidan så åker låspinnen upp men dörren går inte upp alls. Det är plusgrader så det har inte att göra med kylan.

Vad tror ni?
Hej!

Jag har exakt samma fel! Har ditt problem löst sig?

/MD
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Har haft exakt samma grej när jag ägde en 02 V70 dom försökte med alla medel på volvo och få upp dörren. Till slut skar dom sönder dörrsidan så dom kom åt knappsatsen där sitter det ett kretskort den hade pajat när dom satte dit ny knappsats då låste dörren upp sig men fick ju även sätta ny dörrsida.
Användarvisningsbild
av wissel
undrar hur det gick för Captainsmirk ?
Dåligt att inte återkoppla när problemen är lösta tycker jag.
Många vill ha hjälp men ingen vill hjälpa till :???:
av mado66
Återkoppling från min sida:
Hämtade bilen precis från Bila verkstan.
De var tvungna att bryta upp inner-dörrsida för att komma åt att byta PDM.
Hela paketet med arbetstid, mjukvaruuppdatering, demontering och hopsättning gick på 7200 SEK. :shock:
Heja semesterkassa! :cry:
Användarvisningsbild
av wissel
Fy för den lede, vi är nog ett rejält gäng som lider med Dig.
Hoppas du får en trevlig semester trots allt.
MVH

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]