Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej undrar om någon kan hjälpa mig med ett problem,

har en xc70 -04 och förloppet går till ungefär så här innan den tvärstannar.

Sätter igång den på direktstart, bensinpumpen börjar ticka och efter en stund startar brännaren, kupefläkten blåser svagt, efter ca 10-15 minuter börjar brännaren gå ojämt, fläkten i bilen går upp ett hack till i blås (inte alltid) sen stannar brännaren tvärt, ibland verkar den göra ett startförsök till men stannar nästan tvärt efter det igen. sedan ställer den sig på direktstart av. provar starta bilen och mätaren har aldrig gått över första strecket.får inga felmeddelanden i displayen och det går att starta brännaren lite senare. men om jag startar bilen och kör medam brännaren är på så verkar det som brännaren fungerar, lampan lyser under hela bilfärden.

Tacksam om någon vet var man borde kolla upp först osv.
Brännarens vattenpump är förmodligen kass, efter ett tag bryter den pga överhettning dvs värmaren kokar. Men när bilen är igång så cirkulerar motorns vattenpump kylarvätskan tillräckligt. Kan vara något att kolla upp.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]