Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Luzion
Har märkt att bilen ger ifrån sig lite oljud ibland när man kör i gupp. När man kör i små ojämnheter så knarrar det lite dovt, knappt märkbart.. Men ibland när man istället åker i lite större ojämnheter så låter det som om det kommer från typ fjädern eller nåt sånt. Det skumma är ju att det sker bara ibland, men det där dova knarrandet finns alltid där :???: Nån som har en aning om vad det kan vara?? Carman kanske? :wink:
av ehultqvist
Knarrandet vet jag inte vad det är... Men om det dessutom klonkar ibland när du kör över gupp så kan det vara några bussningar i fjädringen som är utslitna. Bor du i ett område där du ofta kör över gupp eller så så kan dessa frekventa överfarter slita mer än vanligt på hjulupphängning och fjädring.
av Luzion
Jo kanske det.. Men personliga gissning är fjädern i fjäderkoppen rör sig lite grann och därav det uppkommna ljudet. Kan t.ex. vara nån liten sten som ligger där i och som lossnar och ger ifrån sig ett ljud. Jag bara spekulerar :)
av Frigge
Luzion skrev:Jo kanske det.. Men personliga gissning är fjädern i fjäderkoppen rör sig lite grann och därav det uppkommna ljudet. Kan t.ex. vara nån liten sten som ligger där i och som lossnar och ger ifrån sig ett ljud. Jag bara spekulerar :)

Om det låter bak kan det vara en sten som ligger i kläm i
bärarmen bak, ibussningen så att säga.
Kolla om du har gummimellanlägg på sista varvet fram,om inte skulle jag köpa sådana o montera,billigt o enkelt.

/Fredrik
av Luzion
Frigge skrev:Om det låter bak kan det vara en sten som ligger i kläm i
bärarmen bak, ibussningen så att säga.
Kolla om du har gummimellanlägg på sista varvet fram,om inte skulle jag köpa sådana o montera,billigt o enkelt.

/Fredrik
Ja det låter bak faktiskt, ska ta och kolla upp det där imorrn om det kan vara så att en sten ligger i kläm. Tack för tipset!
Byte av multirem på en xc-70, 2008

Med dieselmotor 2,4-2,5 vad är det för[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]