Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nollställde ett srs fel med vida och efter de ska man göra en ny cykel och började med första steget att starta o varva upp lite över 1500 varv sedan stängde jag av btändningen och när jag ska göra steg 2 direkt efter så händer inget med startmoron...
Har den ryckt tro?
Det hjälpte inte, här även fått start hjälp men de va ingen förbättring.
det gick att rolla igång den.
vart sitter start motorn på denna bil V70-01 bensin
kan var tur i oturen att du har lite oxid på flatslitet anslutning 15 på startmotorn.
Startmotorn sitter nere under insuget. de sitter 1 stor röd kabel å en liten kabel på kontaktstift, jukka lite på den lilla kablen nere på startmotorn å testa se om den startar efter de.
Tack så mkt! Ryckte lite i kontakterna o sprayade med 5-56 o de startade den. Men hur kom de så plötsligt? Aldrig haft någon föraning på problem tidigare?
så bra :)
ta av kontakten å putsa med fint sandpapper/smärgelduk! gärna i kontakten också å inte bara på stiftet på startmotorn å 5-56 duger inte i all evighet ! ta riktigt fett som inte torkar å sitter kvar. 5-56 ger oftast kortvarig "glädje".

Ibland råkar man ut för slumpen!

Många som har haft fungerande bil i 10 år men en dag när dom kommer ut från affären går inte bilen.
men den gick 10 minuter tidigare.

De blir bra lustigt ibland bara.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]