Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lovgardet
Hej på er..Bilen det gäller e en xc 70 -03 / 2,5 T awd..
Jag har fått upp ett medelande .. växellåda service erfodras... Har kollat felkoder men de finns ej några..
Service av lådan.. hur långt kan man köra med detta fenomen.. till närmsta verkstad eller..???
Har kollar oljenivån i lådan.. å den ser bra ut.. service..e de lamellbyte eller va gör man annars på en sevice..

Tacksam för svar..

Mvh..Peter
Användarvisningsbild
av Vojje
Lådan gnäller över ngt elektriskt problem t.ex. givare, solenoid

Med vad har du läst felkod?
Användarvisningsbild
av lovgardet
Jag har en mullemäck felkods läsare...får juh inga volvo koder ifrån den utan mer föenklade koder...
Den har hjälpt mig tidigare.. men inte nu...
Försökte att hitta nånn Volvo verkstad som var öppen i morgon.. Lördag.... de funkade juh inte så bra..
Ett aber när man ligger ute med lastbilen på veckorna...

mvh... Peter
Användarvisningsbild
av Vojje
Jag förstår. Med 100% :shock: säkerhet ska det finnas minst en felkod och den/de behöver du för att komma vidare på ett rimligt sätt.
av S80D5-02
Jag har varit med om samma sak i en likadan bil. För mig kunde Volvoverkstaden avhjälpa det med en programvaru-uppdatering till en kostnad av några hundralappar. Inga problem sen, dvs ca 18 månader. Hoppas det är såpass lättfixat för dig med.
Användarvisningsbild
av Vojje
S80D5-02 skrev:För mig kunde Volvoverkstaden avhjälpa det med en programvaru-uppdatering ...
Så kan man göra om det räcker med att öka feltoleranserna d.v.s. att det inte föreligger ett "riktigt" fel.
Det beror helt på vad felkoden meddelar.
Användarvisningsbild
av lovgardet
Känner att jag behöver få tag på nånn med en riktig felkodsläsare.... :???: Hellst nu i helgen.... :roll:
å då i Gbg... skulle gärna betala för det :wink:

mvh .. Peter
Användarvisningsbild
av mhunter
lovgardet skrev:Känner att jag behöver få tag på nånn med en riktig felkodsläsare.... :???: Hellst nu i helgen.... :roll:
å då i Gbg... skulle gärna betala för det :wink:

mvh .. Peter
Bör ju finnas massor av Vida/DICE-ägare i götet, kolla i vida/dice-tråden...

Kolla här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 00#p710489
Hör med Jackson75 :D
Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Hade Volvo varit lite mer seriösa skulle de […]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]