Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej får ej någon spolning på mina strålkastare någon som vet vad som kan vara fel.
det funkar på fram o bak rutan.
sen så har mina back sensor börjat att tjuta så fort man lägger i backen (funkar som det ska ibland) och det är inget skit på dom har gjort rent dom från snö o smuts

Volvo XC70 07
Användarvisningsbild
av PLA
bästabilen skrev:hej får ej någon spolning på mina strålkastare någon som vet vad som kan vara fel.
det funkar på fram o bak rutan.
sen så har mina back sensor börjat att tjuta så fort man lägger i backen (funkar som det ska ibland) och det är inget skit på dom har gjort rent dom från snö o smuts

Volvo XC70 07
Fungerar den inte heller om du spolar 5 gångar inom 10 min, och är där mera än 1 liter spolarvätska kvar i behållaren?
Användarvisningsbild
av PLA
bästabilen skrev:japp jag har prövat spola flera gåner efter varandra sen så är behållaren full.
får pröva att mäta strömen då hur kommer man åt pumpen lätast
ingen som har någon ide om backsenor då
Du kan försöka att söka på backsensor och baksensor på forumindexet. Där är flera, där har problem.
Lycka till.
av mwgw
Om du har en plast mojäng som åker upp ur kofångaren vid strålkasterspolning, har den troligen frusit fast & behöver knacks loss med milt våld. Senare modeller har tagit bort eländet. Annars har pumpen lagt av.
Back sensorerna funkar inte om de är snötäckta, isbelagda eller fuktiga/blöta.
av Henryk
Backsensorerna tjuter rätt ofta på min 07'a även om dom e synbart rena på snö... På sommaren händer det aldrig..
Bytte precis min spolarpump till högtrycksspolningen av strålkastarna... Gjorde det själv för att spara lite stålar. Pumpen sitter ju lätt åtkomlig bakom nederkanten av kofångaren. Egentligen ska hela kofångaren demonteras för byte... Nu blev det låång tid i gds-hallen det är i stort omöjligt att lossa snabbkopplingen på slangen ovan pumpen utan att demontera kofångaren. Fick bryta loss pumpen och pilla ut röret ur slangen med en tång. Skulle jag göra om detta igen skulle jag välja att åtminstone delvis demontera fångare på ena sidan, den e ju rätt flexibel, då blir det superlätt att byta pumpen...
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]