Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Mor och Far har en S80 -00 och när de idag kom ut till bilen och skulle åka iväg så hörde dom att kupefläkten stod och gick för fullt inne i bilen!

Tändningen var ju av och bilen var låst!

När de slog på tändningen ocg tryckte på några knappar på ECCn så slutade det iaf!

VAD ÄR DETTA??Nån som hört nåt liknande???

mvh henrik
av noclean
detta är helt normalt. ä även så på min v70N. Om jag inte har helt fel så är det så att fläkten (tror efter 50 min efter du stängt av bilen) startar för att driva ur fukt ur systemet. det står nog även i instruktionsboken att detta händer.
Användarvisningsbild
av Stoffe
noclean skrev:detta är helt normalt. ä även så på min v70N. Om jag inte har helt fel så är det så att fläkten (tror efter 50 min efter du stängt av bilen) startar för att driva ur fukt ur systemet. det står nog även i instruktionsboken att detta händer.

Så sant såå...
av henrikjohansson82
Jaha ok! det ska va så alltså! Blev skitskraj då de haft bilen i två dagar och börja fundera på vad de köpt för skit!!
:)

Får nog plugga på i instruktionsboken!

Är det fukt ur fläkten den driver ut? eller ur bilen?

mvh henrik
av Snabel
Hejsan, jag har också uppmärksammat det nu, lever om som fan, fullt blås i bilen, man blev lite orolig :-)
av Folke
Köpte bilen igår...

Klippte gräset idag , och en 1/2 timme sen frun kom hem från affären står bilen och blåser för fullt?!?!

Trodde det var någon slags kortis först, lugnande besked när man läser här. :wink:
Användarvisningsbild
av _Rick_
man kan stänga av det om man inte vill ha det. Men hellre att den blåser ut evapen än att det luktar gammel r*nk i bilen när man slår på ACn :D

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]