Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, Har en s60 2,4T - 01 som beter sig väldigt underligt! Om jag Startar den när den är kall så dör den om man inte ger den lite gas typ några minuter ?!? När den 'varm dör den även då ibland vid låga hastigheter eller vid tomgång ? Men den startar alltid igen men är trög med det också ibland. Har även märkt att den börjat "Hugga"( väldigt svagt känner man) i högre hastigheter? Är det någon som kan ha en aning vad detta kan bero på? har inte tid att lämna bilen till verkstan/felsökning förrän efter jul=)
Tacksam för svar!
Jag har ungefär exakt samma problem som dig + samma bil och årsmodell (Automat?). Och en gubbe som jag känner har precis rengjort mitt gasspjäll/spjällhus det räddade upp situationen något sånär. Den beter sig bättre vad det gäller tomgången. Men den fungerar inte helt som den ska. Det känns som att det ända är att byta spjället helt och hållet. Samtidigt som just -01:ans hus är av den äldre versionen, nån spagettiskit från Italitnen som inte håller. Och dom bytte sedan -02 till annan tillverkare vad jag fattat det som.

Så jag säger som föregående talare, ta en titt på spjällhuset. I vissa fall går det att rengöra i andra fall så bör det bytas ut.

Hur långt har bilen gått?
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]