Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av klang666
Besiktigade bilen idag. Fick en "2:a" på vänster spindelled. Ska inte en sådan hålla mer än 3500 mil??!! Bilen är en 04:a..
Användarvisningsbild
av Stoffe
klang666 skrev:Besiktigade bilen idag. Fick en "2:a" på vänster spindelled. Ska inte en sådan hålla mer än 3500 mil??!! Bilen är en 04:a..

Skall o skall... :roll:
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Jag fick bytt mina på garantin när jag köpte min bil. 600 mil senare besiktade jag bilen och fick 2:a på båda två......

De bytte dem igen och tog hand om ombesiktningen gratis. Den hade gått 5700 när jag köpte den.

Tomas
Användarvisningsbild
av CarMan
klang666 skrev:Besiktigade bilen idag. Fick en "2:a" på vänster spindelled. Ska inte en sådan hålla mer än 3500 mil??!! Bilen är en 04:a..
den borde hålla längre. men alla fal kan ju bli.
om du servat bilen 1.ggr/ år så borde man ju hittat detta på servicen & därmed hunnit bytt den inomgaranti tiden.
Användarvisningsbild
av klang666
Ska kolla med volvo verkstaden imon ifall dom tar det. Tycker det är lite kass att det inte håller längre. Hade en Audi för några år sedan som jag körde fram och tillbaka till verkstan. Det var iofs länkarmarna som var kass på den.
Användarvisningsbild
av CarMan
klang666 skrev:Ska kolla med volvo verkstaden imon ifall dom tar det. Tycker det är lite kass att det inte håller längre. Hade en Audi för några år sedan som jag körde fram och tillbaka till verkstan. Det var iofs länkarmarna som var kass på den.
JA men dom håller ju normalt längre, man du har väll fått ett fabriketions fel på din. & om du skött servicarna som man skulle gjort, så hade deta upptäckts i tid & du fått delen utbytt gratis.

men nu har du ju valt att inte serva din bil efter service intervallerna & då får du stå ditt kast...
av Petsson
Vad kostar det att byta ena styrleden på en S60 eller V70?!

// Petsson
Användarvisningsbild
av klang666
CarMan skrev:
klang666 skrev:Ska kolla med volvo verkstaden imon ifall dom tar det. Tycker det är lite kass att det inte håller längre. Hade en Audi för några år sedan som jag körde fram och tillbaka till verkstan. Det var iofs länkarmarna som var kass på den.
JA men dom håller ju normalt längre, man du har väll fått ett fabriketions fel på din. & om du skött servicarna som man skulle gjort, så hade deta upptäckts i tid & du fått delen utbytt gratis.

men nu har du ju valt att inte serva din bil efter service intervallerna & då får du stå ditt kast...
Varför har jag inte skött servicen??!!
Har till och med lämnat in den fler gånger än vad boken säger pga av att jag har kört för lite. Däremot har jag inte lämnat in den på Volvo verkstad då jag inte har lust att lägga ut mer än dubbelt på en service.
Användarvisningsbild
av klang666
Petsson skrev:Vad kostar det att byta ena styrleden på en S60 eller V70?!

// Petsson
Volvo ca 680
Mekonomen ca 350
+arbete
av Frigge
klang666 skrev:
CarMan skrev:

Varför har jag inte skött servicen??!!
Har till och med lämnat in den fler gånger än vad boken säger pga av att jag har kört för lite. Däremot har jag inte lämnat in den på Volvo verkstad då jag inte har lust att lägga ut mer än dubbelt på en service.
Och i o med det kan du ju totalt glömma någon form av Goodwill vilket du kunde fått annars.

/Fredrik

18k mil / 10år det som inträffar f&o[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]