- mån 10 jul 2006, 11:19
Besiktigade bilen idag. Fick en "2:a" på vänster spindelled. Ska inte en sådan hålla mer än 3500 mil??!! Bilen är en 04:a..
Moderator: Moderatorer
klang666 skrev:Besiktigade bilen idag. Fick en "2:a" på vänster spindelled. Ska inte en sådan hålla mer än 3500 mil??!! Bilen är en 04:a..
klang666 skrev:Besiktigade bilen idag. Fick en "2:a" på vänster spindelled. Ska inte en sådan hålla mer än 3500 mil??!! Bilen är en 04:a..den borde hålla längre. men alla fal kan ju bli.
klang666 skrev:Ska kolla med volvo verkstaden imon ifall dom tar det. Tycker det är lite kass att det inte håller längre. Hade en Audi för några år sedan som jag körde fram och tillbaka till verkstan. Det var iofs länkarmarna som var kass på den.JA men dom håller ju normalt längre, man du har väll fått ett fabriketions fel på din. & om du skött servicarna som man skulle gjort, så hade deta upptäckts i tid & du fått delen utbytt gratis.
CarMan skrev:Varför har jag inte skött servicen??!!klang666 skrev:Ska kolla med volvo verkstaden imon ifall dom tar det. Tycker det är lite kass att det inte håller längre. Hade en Audi för några år sedan som jag körde fram och tillbaka till verkstan. Det var iofs länkarmarna som var kass på den.JA men dom håller ju normalt längre, man du har väll fått ett fabriketions fel på din. & om du skött servicarna som man skulle gjort, så hade deta upptäckts i tid & du fått delen utbytt gratis.
men nu har du ju valt att inte serva din bil efter service intervallerna & då får du stå ditt kast...
klang666 skrev:Och i o med det kan du ju totalt glömma någon form av Goodwill vilket du kunde fått annars.CarMan skrev:Varför har jag inte skött servicen??!!klang666 skrev:Ska kolla med volvo verkstaden imon ifall dom tar det. Tycker det är lite kass att det inte håller längre. Hade en Audi för några år sedan som jag körde fram och tillbaka till verkstan. Det var iofs länkarmarna som var kass på den.JA men dom håller ju normalt längre, man du har väll fått ett fabriketions fel på din. & om du skött servicarna som man skulle gjort, så hade deta upptäckts i tid & du fått delen utbytt gratis.
men nu har du ju valt att inte serva din bil efter service intervallerna & då får du stå ditt kast...
Har till och med lämnat in den fler gånger än vad boken säger pga av att jag har kört för lite. Däremot har jag inte lämnat in den på Volvo verkstad då jag inte har lust att lägga ut mer än dubbelt på en service.
Bytt lufttemperaturgivare (Fenix 5.2). Mitt p&ar[…]
..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]