Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc7a
Har läst trådar och försökt sökt mig fram till vilken färg signalkabeln har för helljus på XC70 -06 Xenon
Har bara kommit fram till att man ska koppla in knappen i bilen osv, men om man inte vill göra det och tjyva in sig på signalkabeln??

Vilken färg har signalkabeln?? Det måste vara 10000000st som gjort detta?
Min bil har xenon och det är ju typ 7 kablar att välja mellan??

Tacksam för svar då jag gärna vill se något i vintermörkret
av xc7a
tomsa skrev:Bild ?
Kan jag mäta i kontakten med de sju(eller hur många de är) som går in vid hellyset? Känner den inte av att jag har ryckt ut kontakten till helljuset och då skickar inte den inte på signalen? Eller är inte bilen så smart?..
Användarvisningsbild
av Perc
Du kan ju mäta medan lampan är i. Eller så gör du som man Ska Göra och monterar extraljusknapp. Det är ju snyggt med knappar. ;)
av tomsa
Tror inte bilen begriper om du dragit ur kontakten.
Sen borde det väl stå i elshema i tex Haynes eller nåt annat lliknande.
av xc7a
Perc skrev:Du kan ju mäta medan lampan är i. Eller så gör du som man Ska Göra och monterar extraljusknapp. Det är ju snyggt med knappar. ;)
Kommer inte åt att mäta på läpligt ställe, så måste mäta på kablarna eller rycka kontakten och mäta.

Det konstiga är att ingen vet vilken det är!
av KnotVillage
När jag kopplade mina drl på halvljuset så var alla kablarna gråa men det var bara leta sig fram med en testmejsel.
av xc7a
Signalkabeln var röd så ni vet
Säkringen hade gått för vänstra helljuset, därför det ej gick så bra att mäta första gången...

Kör hårt
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]