Perc skrev:Bromsljusets huvudsakliga funktion är ju att synas och inte att se snyggt ut... eller hur?
När LED är implementerat på rätt vis så fungerar det givetvis bra, men det blir sällan bra när man plockar i LED i en armatur gjord för glödlampa. För mig blev det alldeles för svagt ljus och dessutom blev det mera lila än rött när man körde det kritvita/blåtonade LED-ljuset genom rött plastglas.
Eftersom LED tänds snabbare så blir det både snyggare och säkrare - ju kortare tändtiden är ju fortare ser andra att du bromsar! :)
Det xenonliknande skenet som vissa LED har blir inte så bra, men man ska köpa röda dioder - då får man det riktigt bra!:)
Jag satte i 4x BAY15d i min 960, lyser märkbart starkare än original och det blev riktigt bra bromsljus också, satte givetvis i en 6000K xenonvit LED i mitten och det blir rött ljus av den också :)
Man måste vara lite kritisk när man väljer, men det blir bra om man väljer rätt! :)
umekille skrev:Ledljus ger ingen värme så på vintern fryser det is o snö
på bakljusen så de syns nästan inte än hur stark lampa du har.
Nu har inte jag kört nåt med mina i nåt skitväder, men jag tror att dom syns minst lika bra vid is, det är väl bara snö som kan göra att man inte syns men det borde inte va nå större problem!