Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ny pa forumet.
Har gatt igenom alla tradar i mitt arende.

Har gjort alla tester och felsokningar med VIDA men hittar inte felet.
Har alltsa dalig varme. Om jag vrider pa fullt pa varmereglage kommer det efter ett tag valdigt dalig varme. om jag kor flakten manuell pa lite blas sa kommer varme men sa fort jag vrider upp flakten avtar varmen.
tempmataren star rakt upp. varmepaketet ar jattevarmt.

laste att folk bytt varmepaketet, kan det va det_ vad ar det som gar sonder i det? slammar det igen ?

Hjaaalp det e kallt!
Matte
Har prövat det. Satte en liten toapappersbit över och den "satt fast" mao fläkten fungerar...

I Vida så hittar jag inget om själva värmväxlaren (värmepaktet)...
Har nån hittat info i vida om den????
matteburk skrev:Har prövat det. Satte en liten toapappersbit över och den "satt fast" mao fläkten fungerar...

Det räcker inte att fläkten enbart snurrar, är sensorn full av DAMM eller
skit så ger den fel signal till styrenheten. Dammsug alternativ Tryckluft (Försiktigt)
Men PETA inte.....du har ju också Evaporatortempgivaren nere vid gaspedalen som
kan skoja till det. Lätt att byta o kostar 150 pix. Ungefär där skulle jag börja om jag inte
hade tillgång till felkodsavläsning...:-)
RonniePersson skrev:Fungerar dieselvärmaren? På min går den nu när det strax över nollan ute och jag kör med bilen, en V70 2,4 D 06:a. Om den inte går blir det klen värme i bilen. Kommer motorn upp i temp?

Mvh Ronnie
När jag läser tråden(Länk) så bör det inte vara några värmeproblem innan 18 minus !
han skriver att den går upp i temp !
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=88146
wissel skrev:
matteburk skrev:Har prövat det. Satte en liten toapappersbit över och den "satt fast" mao fläkten fungerar...

Det räcker inte att fläkten enbart snurrar, är sensorn full av DAMM eller
skit så ger den fel signal till styrenheten. Dammsug alternativ Tryckluft (Försiktigt)
Men PETA inte.....du har ju också Evaporatortempgivaren nere vid gaspedalen som
kan skoja till det. Lätt att byta o kostar 150 pix. Ungefär där skulle jag börja om jag inte
hade tillgång till felkodsavläsning...:-)

Jag har som jag skrev i början gjort diagnos i VIDA och kört alla tester på spjällmotorer o så. Även kalibrerat dem.

Evaporatortempgivaren har jag redan bytt.
Jag blåste rent kupetempgivaren förut oxå.

Eftersom VIDA inte hittar nåt känns det som det är nåt med värmepaktet ,typ igenslaggat... Pakete är nämligen riktigt varmt.

Motorn får normal temp. Dieselvärmare fungerar med det blir ingen mera värme av den när motorn är igång.

O nu börjar det bli kaaaaallt ute :???:
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]