Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av norr
Om jag ställer ecc på max kyla, skall ac pumpen gå hela tiden ?
När jag gör det på min bil så slår den av och på med ca 5-10 sek mellanrum.
Det kommer kyla,men det är som om det kommer i intervaller.
Kanske dags att besöka kylverkstad ?
av haxpet
Jag skulle nog tro att din kompressor klarar av att leverera mera kyla än vad du kan ställa in på reglagen. Därför så slår den av och på i intervaller.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Evaporatorn har en frysvakt, när det är ca +3 grader slår kompressorn av för att det inte ska bli en isklump i ventilationen.
av norr
Ok! Jag jämförde med min gamla Audi från -92 och den kom det iskallt hela tiden, men i den var det gamla kylmediat (freon) om det kan ha med det att göra.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
norr skrev:Ok! Jag jämförde med min gamla Audi från -92 och den kom det iskallt hela tiden, men i den var det gamla kylmediat (freon) om det kan ha med det att göra.
Njae, om kylan försvinner i samma intervall, som det är star/stopp kan det vara lite köldmedel så tryckvakten slår av. Så en koll är kanske inte fel då.
Användarvisningsbild
av CarMan
mät med tampgivare i ett utblås & stäng alla andra.
håll motorn på 2500 rpm
nu ska du ha +8 grader eller kallare
pendlar tempen mellan +6 till +11 så har du en länga på systemet
Användarvisningsbild
av _Rick_
norr: Skillnaden mellan gamla R12 jmf med R134a är milsvidd. Man får inte samma kräm i kylan med R134a. Tyävärr får man väl säga. Men skall det vara miljövänligt så skall det! :)
Skumt fel b230ft

Janågot är ju galet efter packningsbyte[…]

Det blir ibland dyrare skador på bilen att […]

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]

Har kollat med felkoder? Har för mig att allt[…]