Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
Ska lägga ett bud på 1500 kr så den kommer upp i sitt rätta värde... :D nä skojar bara :mrgreen:
av Tobzter
S.t.r.a.n.D skrev:Den är ju snart uppe i vad man får betala för en kina-dice med vida. Okej, PPCn är lite smidigare men inte på långa vägar jämförbar med vida.
Men tyvärr måste man då ha en data som klarar av programmet också, å de verkar ju inte vilken data som helst göra, visste ja att de funkar på min laptop så skulle ja köpte en Kina dice på engång.. Men kommer förmodligen buda på denna ja också ;)
Användarvisningsbild
av Jackson75
Tobzter skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:Den är ju snart uppe i vad man får betala för en kina-dice med vida. Okej, PPCn är lite smidigare men inte på långa vägar jämförbar med vida.
Men tyvärr måste man då ha en data som klarar av programmet också, å de verkar ju inte vilken data som helst göra, visste ja att de funkar på min laptop så skulle ja köpte en Kina dice på engång.. Men kommer förmodligen buda på denna ja också ;)
Vad baserar du dessa uppgifter på?
Användarvisningsbild
av johnnype
Jag har både en PPC och VIDA/DiCE, skulle inte vilja vara utan någon av dom! Dom har båda ett eget användningsområde skulle jag vilja påstå.

Sedan funkar ju VIDA t.om på Windows 8, men det är en annan femma.
Jackson75 skrev:
Vad baserar du dessa uppgifter på?
Den största begränsningen för de flesta är operativsystemet. Det krävs Professional-versionen för XP eller Business-versionen för Vista, detta är inte särskilt vanligt i vanliga "hemma-laptops".

I övrigt är inte kraven så speciellt höga, 1 gb RAM tex ska de flesta klara av.

Ett alternativ om man kör win 7 som de flesta antagligen gör idag, är att installera ett virtuellt operativsystem, där du då kör xp pro. Problemet är dock att den funktion i win 7 som tillåter detta endast är tillgänglig om man har win 7 pro. Så nog kan det vara lite snårigt att få VIDA att fungera.

Här finns VIDA:s systemkrav mer utförligt beskrivna: http://www.s80.dk/Billeder/VIDA_Require ... 05EN08.pdf
av tomsa
Rövarkungen skrev: Ett alternativ om man kör win 7 som de flesta antagligen gör idag, är att installera ett virtuellt operativsystem, där du då kör xp pro. Problemet är dock att den funktion i win 7 som tillåter detta endast är tillgänglig om man har win 7 pro. Så nog kan det vara lite snårigt att få VIDA att fungera.
Det finns ju bättre alternativ till denna funktion.
https://www.virtualbox.org/
Fast det kräver ju att du har en xp skiva av rätt variant såklart men det löser man ju om man vill.
Senast redigerad av 1 tomsa, redigerad totalt 0 gånger.

Tvättade bilen på länge idag och j[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]

Nu är det fixat. Problemet var att en o ring […]

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]