Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
,, mitt högra halvljus har inte en bra ljusbild, har bytt lampor, flyttat lampor, kollat hållare, mm.mm.,,,
strålkastaren är original,,,vad mer kan man titta på??
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Du kan ju ha en mattad reflektor som gör att ljuset inte sprids eller att strålkastaren är vit (om det nu är plast du har) men jag tror du har glas för det är ju en 01.
Användarvisningsbild
av greeeken
dieselmagnus skrev:Du kan ju ha en mattad reflektor som gör att ljuset inte sprids eller att strålkastaren är vit (om det nu är plast du har) men jag tror du har glas för det är ju en 01.
Eller så har du fått smuts o skit innaför glaset
Användarvisningsbild
av JRS
ok,,tack för tipsen, men om jag minns rätt är det limmat ihop,,omöjligt att få bort glaset??
av umekille
Reflektorer slits ut och är förbrukningsvara.
Ju varmare lampor ju fortare slits dem.
Lampglas slipas av all skit som stänker från vägen
och får matt prickig yta med åren.Även en del glas
kan vitna med åren.
av S.t.r.a.n.D
JRS skrev:ok,,tack för tipsen, men om jag minns rätt är det limmat ihop,,omöjligt att få bort glaset??
Jaa limmat men inte alls omöjligt. Värmepistol för att mjuka upp limmet sen är det bara slita.. Var försiktig när du värmer så inte plasten smälter, värm mer på glaset än plasten. Finns att köpa nya glas både på volvo och olika nätbutiker..

Här delade jag mina gamla stålkastare för att lacka insatsen..
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... age=649568
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... age=649567
Användarvisningsbild
av JRS
det där såg intressant ut,, hur limmade du samman dem igen,?
av S.t.r.a.n.D
JRS skrev:det där såg intressant ut,, hur limmade du samman dem igen,?
Lim finns att köpa Volvo, annars är det nog bara köpa vilket lim som helst som fäster på glas och plast. Kostar nog inte dödligt mycket.
Jag däremot gjorde fulingen att återanvända samma lim. :D Inte rätt men så blev det, var också köpte det jag trodde var rätt lim en sen fredag eftermiddag för att sen börja riva allt och trixa på. När jag väl upptäckte att jag köpt fel så var allt stängt. Risken är ju att det inte blir helt tätt men det gick bra för mig. Jag gjorde bara så att jag pressa på glaset med en tving (skydda glaset) sen värmde jag igen så limmet smälte och fick efterdra tvingen lite. Fungerade och glaset satt som berget igen.
Användarvisningsbild
av JRS
ok,,får göra ett försök.. tack för tipset,,,
av Tobzter
Så de går allstå att få bort glasen på facelift lysena

har du någon länk till nya plast "glas"

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]

. Som jag uppfattat systemet så ska jag in[…]

Räcker bra att slå till med näven […]

Motorvärmare

Fått höra att det laddas under tiden h&[…]