Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreas.j
Hej på er!

Har lite problem med mitt central lås, Får ingen kvittens på att jag har låst/larmat bilen "inget blink" . Men vid upplåsning blinkar det 2 ggr..Har läst runt lite här på forumet och prövat dom tips jag har hittat tex kontrollera motorhuv mm... Men utan framgång ! :(

Hoppas någon har tips på hur jag kan lösa problemet!

Bilen är en S60 -02

MVH

/Andreas
Användarvisningsbild
av CarMan
ingen kvitering betyder att bilen ror att en dörr/lucka är öppen.

funkar indikeringen för öppen dörr på alla dörrar?
är huven stängd i det vänstra huvlåset?
av sillen
Jag såg att du provat med motorhuven. Men prova att slå igen den hårt.
av svensen
sillen skrev:Jag såg att du provat med motorhuven. Men prova att slå igen den hårt.
Det løste det samme problemet for min del. (Venstre side).

Sven
av volvis
andreas.j skrev:Hej på er!

Har lite problem med mitt central lås, Får ingen kvittens på att jag har låst/larmat bilen "inget blink" . Men vid upplåsning blinkar det 2 ggr..Har läst runt lite här på forumet och prövat dom tips jag har hittat tex kontrollera motorhuv mm... Men utan framgång ! :(

Hoppas någon har tips på hur jag kan lösa problemet!

Bilen är en S60 -02

MVH

Andreas
Kolla även så att dim MMS itaket inte glappar i kontakten...
av andreas.j
Hej igen!

TACK för era svar!

Har testat allt ni har sagt nu utan framgång :(

Stängt motorhuven hårt "hårdare tror jag inte jag vågar" :)

Testat den CarMan sa om indikeringen för öppna dörrar, Ska det vara indikering på "motorhuv öppen"? , det har jag inte iaf.

Och monterat ner MMS i taket och kontrollerat kabeln och den verkar sitta bra...

Det ända jag kan säga som jag tycker själv är lite konstigt är:
efter man har låst/larmat bilen och väntar 20-30 sec låter det som om dom bakre dörrarna försöker låsa sig ingen??? Ska det vara så? Är det så på era bilar???

Och läser man manualen om larmet så står det att larmet ska vara aktivt efter 30 sec, på min bil dröjer det kanske 1 min och 30 sec.

Hoppas ni kommer på något mer jag kan testa!

MVH

/Andreas
av sillen
En kort stund efter att jag har låst bilen så klickar det till igen, har för mig att det handlar om att bilen låser sig så att den inte går att öppna in i från. Min larm diod blinkar direkt som jag har låst bilen. Det handlar om en sekund max.

Låter väldigt märkligt. Har du kollat så att batteriet mår bra?
av andreas.j
Hej!

larmlampan blinkar direkt efter låsning "jag var otydlig".

Det är larmet som löser ut efter 1.30 min om man tex rör sig i kupén, i manualen står det att det ska starta efter 30 sek :D
av andreas.j
Hej på er igen!

Har fortfarande samma problem :( men jag tror att det är motorhuven som är den felandelänken, inget larm går om man öppnar huven när bilen är larmad. Undrar nu vart givaren för motorhuven sitter? Om den är trasig är det ngt man kan meka med själv? Kanske någon av er som vet eller har haft liknande problem och löst det?!

Mvh,

Andreas
av Frigge
Huvkontakten sitter i det vänstra låset (inifrån sett).

/Fredrik

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]

Har kollat med felkoder? Har för mig att allt[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad fö[…]

Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara någo[…]