Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av limpan_ore
Hej,

Jag har en SE P910i som jag kör Tomtom på och skulle vilja göra en snygg installation i min S60 -06 med den. Med snygg menar jag att jag ska se så lite som möjligt av sladdar.

Jag har läst här på forumet att man ska kunna hitta en 12V anslutning bakom stereon, jag har hu-650. Vägen dit var att gå in genom högtalargallret i mitten på instrumentbrädan. Jag har fått bort gallret men jag ser bara massa ventilationsrör.

Nån som har något tips på hur man ska hitta 12 voltaren?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag hade nog fäst den till vänster om stereon , där var du har ett litet fack eller mugghållare....
Användarvisningsbild
av falcon
det är nog enklare att ta lös stereon för att komma åt + kabeln.
av limpan_ore
Ok, hur tar jag lös den?

Jag har sett lite guider men ingen som är för hu-650.
Användarvisningsbild
av CarMan
Du sak köpa ett Y- kontaktstycke som du monterar imallan stereon & kabelhärvan.
där får du ström utan att klippa sönder nått.
av limpan_ore
Ok, hur kommer jag in bakom stereon?
av limpan_ore
Ja men inte riktigt, den där är för hu-603 jag har hu-650 och då har man inte platskåpan som man kan fästa en penna i.
Användarvisningsbild
av _Anders_
Det finns lite bilder i denna tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=6090

Jag var förvånad över hur lätt det var när jag installerade en PA11.
Ta tag i bak-kant på panelen runt växelspaken och dra/vicka den rakt uppåt till den lossnar.
Nu ser du de två skruvarna som håller hela radio/ac paketet på plats. (Det sitter en "flärp" i överkanten också, men den är inte fastskruvad)
Lossa de båda skruvarna och dra ut paketet i nederkant. När du har fått ut paketet en liten bit så lossar fläpen i överkant också.

Lycka till!
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]