Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojen
Hej!

Jag har en V70 D5 -02 som diselvärmaren verkar ha laggt av.
De började med att den lät lite konstigt i mellan åt när den gick.
Men nu så när jag ska slå igång den så hoppar den direkt på "AV" när man slagit igång den.
Nån som har en bra ide vad de kan vara??

vol:-)
Användarvisningsbild
av Johan
Det är inte helt ovanligt att värmarna sotar igen, specielt om man får spänningsfall på batteriet. Har fått rekomendationen att alltid stänga av värmaren innan man startar motorn pga pänningen då faller ganska rejält. Hur man åtgärdar detta själv har jag tyvärr ingen koll på.
Förut så hörde man hur fläkten i den gick i mellan åt men nu har den inte funkat på ett tag... så idag bestämde jag mig för att riva ut eländet å se om de va nå rappel i själva värmaren... Mycket riktigt!!!! Turbulatorn och bränslespridaren som sitter i en skruv i själva motorn låg lös ner i värmaren... JIPPI!! tänkte jag de e väl lätt fixat, va å köte en ny turbulator för den såg lite skamfilad ut å sedan satt jag ihop eländet. Testade om de gick å slå igång den, full av förväntan!!! NIX DEN STARTAR INTE!!!! "suck" Hade batteriet urkopplat när jag gjorde det... Är det någon god själ som kan tänkas veta vad de kan vara för fel??????
Måste man in på Volvo för att radera felkoden?????
av falerum
Hej

Koppla ur batteriet i minst 12 timmar.

Då nollställs det på min S80 , bör vara likadant på din.

// Micke
av mojen
Finns det nån överhettningsåterställning på denna burk???

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]