Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av errim
Hej. Min Volvo s60 bifuel 2007 har fel på säkerhetsbältets låsning både vänster fram och vänster bak. Jag måste alltså byta dessa. För att göra detta behöver jag ta loss framstolen och ta ut baksätet. Hur gör man detta? Kablar, ta av batterikabeln eller annat man behöver tänka på?
av errim
Tack det har jag gjort. Baksätet var inga problem att få av men hur sitter framstolarna fast. Jag ser inga skruvar (som på 240) som man ska skruva loss?
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Under disse plastdekselene er det en 13 skrue som du må skru ut. Festet foran må du trykke ned i midten av plasten og dra framover, festet bak er det bare å bruke makt.
av S.t.r.a.n.D
Ska du bara lossa stolen eller ska du flytta på den? Om du ska flytta på den så att du måste lossa kablaget under så vänta ett tag (30min skadar aldrig) efter att du lossat batteriet p.g.a att det sitter en airbag i stolen.
av tbar
Instämmer med samtliga talare:

Ta loss minuspolen från batteriet.
Vänta 30 min.
Ta loss kabelhärvans kontakt under stolen.
Det finns i golvet två skenor som stolen glider på. I fram och bakändorna på dessa finns det plastlock. Ta bort dem och du hittar skruvarna därunder.
Sätt tillbaka i omvänd ordning. Glöm inte att koppla ihop kontakterna under stolen INNAN du ansluter batteriet :oops: Ger felkod direkt.
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]