Moderator: Moderatorer
dieselmagnus skrev:Man ökar faktisdkt inte turbotrycket eftersom dieseln jobbar med luftöverskott. Man mixtrar mycket med bränslets insprutningstryck och spridartider mm. Turbon på en diesel är ju större och tål mer ladd. Byt olja oftare.Dom flesta "mjukvaru" trim ställer väl även om turbons tryck, vet med säkerhet att BSR PPC gör det i alla fall.
Cedrix skrev:Kan inte hålla med dig, det skiljer ju en hel del i pris mellan box och uppdatering, KCR tar 3900:- och BSR 7990:- till min bil, mer än dubbla priset.Och vad händer då om motorn inte får tillräckligt med luft? Jo den går fett=sotad motor motor. Ni får säga vad ni vill om dessa boxar eftersom det enda den gör är att som du säger manipulera med bränsletrycket. Säger fortfarande att ett riktigt prog kompenserar för alla parametrar ett motorstyrningssystem gör. Detta gör inte boxen. Men var man gör som man själv vill. Anledningen till den stora succen är priset och enkelheten att montera
Sedan kan man sälja KCR boxen om man inte vill ha den längre, det går inte med BSR.
Men jag tvivlar på att tex. KCR skulle blivit sådan succe som det blivit om dom varit så dåliga.
Varför skulle bilens säkerhets spärrar kopplas ur med dessa? Det enda dom gör är att manipulerar tryckgivaren till bränsletrycket så bilen matar på mera diesel.
Men jag har själv aldrig köpt varken eller till, satt en KCR i min bil när jag köpte den.
Med KCR ska jag, enligt dom själva, få 400Nm, BSR 470Nm.
Jag bytte bränsefilter och jag använde v[…]