Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Avarage
Hej!

Står i bilköpartankar och skall, senare i veckan, titta på en V70 2,4T -03 som är utrustad med det jag söker FÖRUTOM just DSTC.

Bilen jag är intresserad av har däremot STC varför jag ställt frågan till en säljare om det över huvud taget är möjligt att "eftermontera" DSTC och fått svaret:
- NEJ!

Så vitt jag kan bedömma borde det endast vara mjukvaran som skiljer. Kanske en styrbox men allt som krävs för DSTC finns ju monterat i och med STC, eller har jag fel?

Mvh!
// Niklas
Användarvisningsbild
av MartinS
Du saknar ju själva gyrot. Jag tror heller inte att du kan köpa applikationen från volvo då DSTC inte är ett tillbehör utan enbart en fabriskmonterad option.

/Martin
av Avarage
MartinS skrev:Du saknar ju själva gyrot. Jag tror heller inte att du kan köpa applikationen från volvo då DSTC inte är ett tillbehör utan enbart en fabriskmonterad option.

/Martin
OK så den "enda" fysiska prylen som saknas är et gyro, eller saknas fler komponenter?

Tyvärr skrotas ju bilar även MED DSTC varför de fysiska komponenterna inte borde vara problem att få tag på.

Har man sedan kontakter så kanske det går att få tag på applikationen också!

Oavsett om detta är möjligt/rimligt eller ej köper jag nog bilen om den i övrigt är i gott skick. Men det är inte helt 100% det jag vill ha bara 99,9%.

Det är väl så att skall man få EXAKT det man vill ha så gäller endast ny bil antar jag, tyvärr!

Tack för hjälpen Martin!

Mvh!
// Niklas
Användarvisningsbild
av elmuppo
Inte bara gyrot saknas, även styrvinkelgivare saknas också.

Tyvärr går det inte att eftermontera DSTC då bilen saknar mjukvara
och måste specas om i både ena och andra systemen för att det skulle funka.

//Branx
av Avarage
branx skrev:Inte bara gyrot saknas, även styrvinkelgivare saknas också.

Tyvärr går det inte att eftermontera DSTC då bilen saknar mjukvara
och måste specas om i både ena och andra systemen för att det skulle funka.

//Branx
OK, då vet jag åt minstånde vad som krävs!

Låter som om jag får hoppa över DSTC tills jag byter bil igen, vilket brukar bli var 10:e år eller så!

Har ju klarat mig utan tidigare så varför skulle det inte funka nu också!?

Tack för hjälpen dock!

Mvh!
// Niklas
Användarvisningsbild
av CarMan
det är en annan styrenhet, som du då givetvis inte kan köpa mjukvaran till & u behöver en annan kabelhärva lite gyron & en rattvinkel givare.

glöm det!
av Avarage
CarMan skrev:det är en annan styrenhet, som du då givetvis inte kan köpa mjukvaran till & u behöver en annan kabelhärva lite gyron & en rattvinkel givare.

glöm det!
Glömt!
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]