Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lirsa
Har knappa tre månaders nybilsgaranti på min bil kvar och tänkte höra om någon rutinerad räv vet lite vad man kan begära i det här fallet. Har en gummilist på ena bakdörren som släppt ett par centimeter. Kan detta tas på nybilsgaranti? KAn man sedan begära att de senaste mjukvarorna laddar ner till bilen? Om det kommit förbättringar så borde väl nybilsgaranti täcka detta, dvs att det är inget jag skall betala för? Några andra tips innan garantin går ut? Är jag helt ute och cyklar eller vad gäller egentligen?
av NCR
Jag hade gjort en m-test på den (kostar runt 1600:-) vilket kommer att avslöja det mesta som kan tänkas ligga dolt.

Listerna skulle jag ta på garantin ja.
av nevyn
Listen bör gå på garanti. Nya mjukvarar är nog lite si och så. Tror inte du får nya mjukvaror om du inte har något dokumenterat fel.

Typ som att du vill ha nya bromsskivor på garantin fast de inte är slitna.
av lirsa
Ja, M-test låter rätt vettigt då garantin går ut snart. Skall göra detta.
Användarvisningsbild
av CarMan
en trasig list är ett fel & går på nybilsgarantin. sen kan du prata snält med verkstan att du vill ha mjukvarorna uppdaterade & fråga då om du kan får det rakt av kostnadsfritt, eller om dom tycker det är bättre att du ska dra en valls (ljuga) om att bilen har nått konstigt fenomen så att dom uppdaterar mjukvarorna för att fixa problemet.
av lirsa
Tack :). Men så fräck skall jag nog inte vara ;). Men jag har rätt bra kontakt med killarna på Volvoverkstaden så jag hoppas att det löser sig.
Användarvisningsbild
av CarMan
lirsa skrev:Tack :). Men så fräck skall jag nog inte vara ;). Men jag har rätt bra kontakt med killarna på Volvoverkstaden så jag hoppas att det löser sig.
Fräck, du ska ha en dialog med kundmotageren. & då frågar du om domm uppgraderar gratis

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]