Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nfs
Tjena
Fick lite problem med luckan till dryckeshållaren mellan framsäterna på min xc90, den fastnade i stängt läge men fick upp den lite grann efter en stund, den står nu halvt öppen och värgrar att öppna helt. någon som vet hur man bäst monterar ner den så jag kan kolla vad som hänt?

NFS... :cry:
Användarvisningsbild
av elmuppo
nfs skrev:Tjena
Fick lite problem med luckan till dryckeshållaren mellan framsäterna på min xc90, den fastnade i stängt läge men fick upp den lite grann efter en stund, den står nu halvt öppen och värgrar att öppna helt. någon som vet hur man bäst monterar ner den så jag kan kolla vad som hänt?

NFS... :cry:
Detta är inte helt ovanligt, det ramlar ner skit framför "luckan" mot växelväljaren. Se om du kan få rent där men en pincett.
Användarvisningsbild
av CarMan
2 skruvar under bummi facket bakom luckan & 4 skruvar under panelen framför luckan, om jag mins rätt, men det käns som jag missat nått, måste se panelen för att kuna ge en exaktare beskrivning.

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]