Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Märkte idag på morgonen att det klonkade från framvagnen,F-n tänkte jag, Nu ryker en del av semesterkassan tänker jag.
Har en S60 2,4T-03, inköpt för precis ett år sen
Samt precis haft den inne för 4000 mila service( Ej hos min Volvomek)
Pga uppdateringar i mjukvara vilket han ej kan ordna för närvarande.
Han kollar och "Klapperstagen" är glapp/slut efter 3900 mil?(Standardfel tyvärr på en "Premiumbil),samt att förra aukt verkstan ej brytt sig att kolla/ informera mig om detta, kört 50 mil sedan dess.
Men han kollar, Volvos garanti är 42 mån enl lista på dessa och min garanti för detta går ut om 7 dagar.
Inga problem säger min mek och backar ut pågående objekt till förmån för min bil, vilket gör att jag kommer ca 3 veckor före i kön(Fullbokat i STHLM) samt att garantin skulle vara förbrukad.
Altt ordnas inom 20 min och jag kan glad åka därifrån utan kostnad/Oljud.

Med detta vill jag säga att flera aukt Volvoverkstäder är ej ute för att skinna en på pengar(vilket sker allt som oftast),samt att det hos vissa verkstäder finns en yrkesstolthet samt servicenivå utöver det vanliga.
Parvel skrev: Med detta vill jag säga att flera aukt Volvoverkstäder är ej ute för att skinna en på pengar(vilket sker allt som oftast),samt att det hos vissa verkstäder finns en yrkesstolthet samt servicenivå utöver det vanliga.
Tur att det finns ändå! Hoppas han fick blommor så han blev riktigt stolt :)
av NCR
Så roligt att höra!

Jag brukar ge fikabröd eller eventuellt en flaska whiskey om det är nåt som är riktigt bra.
av BG
NCR skrev:Så roligt att höra!

Jag brukar ge fikabröd eller eventuellt en flaska whiskey om det är nåt som är riktigt bra.
Så duktiga tekniker som vi har så hade det blivit en dyr bil med whiskey varje gång! :oops:
Skämt åsido så skadar det inte med uppmuntran till yrkesmän som gör ett bra jobb. All heder till er! :P

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]