Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Egil
Hej, jag ska till och köpa en S60. Jag letar efter de med volvos kjolpaket. Eftersom jag inte är nå insatt eller kan något om desas bilar, ställer jag lite frågor här. Vilka modeller är "fabriksstylade", altså med kjolpaketet Nebula fälgarna osv. Jag har sett ett antal T5:or bl.a. som också har detta kjolpaket, är de ditsatt av privatperson då ? Har kikat lite på denna annons: http://www.blocket.se/vi/8309869.htm?ca=6_s och undrar om det är en orginalstylad eller också hemmapul ? Jag har fått för mig att det är från 04:ans 2,4T som är orginal bara, jag antar att jag har fel ?
Mvh
Användarvisningsbild
av Loner
Egil skrev:Hej, jag ska till och köpa en S60. Jag letar efter de med volvos kjolpaket. Eftersom jag inte är nå insatt eller kan något om desas bilar, ställer jag lite frågor här. Vilka modeller är "fabriksstylade", altså med kjolpaketet Nebula fälgarna osv. Jag har sett ett antal T5:or bl.a. som också har detta kjolpaket, är de ditsatt av privatperson då ? Har kikat lite på denna annons: http://www.blocket.se/vi/8309869.htm?ca=6_s och undrar om det är en orginalstylad eller också hemmapul ? Jag har fått för mig att det är från 04:ans 2,4T som är orginal bara, jag antar att jag har fel ?
Mvh
Det där är ju Luddans S60.. Hon har stylat den själv med delar från bla Volvo.

/L
Användarvisningsbild
av Jensen
S60 Sport fanns endast som årsmodell 2004,och kunde enbart under detta modellår beställas "färdigstylad" från fabrik.
Motoralternativen som gick att få då var 2,5T el T5.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Loner skrev:
Egil skrev:Hej, jag ska till och köpa en S60. Jag letar efter de med volvos kjolpaket. Eftersom jag inte är nå insatt eller kan något om desas bilar, ställer jag lite frågor här. Vilka modeller är "fabriksstylade", altså med kjolpaketet Nebula fälgarna osv. Jag har sett ett antal T5:or bl.a. som också har detta kjolpaket, är de ditsatt av privatperson då ? Har kikat lite på denna annons: http://www.blocket.se/vi/8309869.htm?ca=6_s och undrar om det är en orginalstylad eller också hemmapul ? Jag har fått för mig att det är från 04:ans 2,4T som är orginal bara, jag antar att jag har fel ?
Mvh
Det där är ju Luddans S60.. Hon har stylat den själv med delar från bla Volvo.

/L
måste säga att den tjejen har bra smak för bil, riktigt snygg s60...!!!!!!!
Användarvisningsbild
av Loner
Ja hon fick till den där ganska fint, nu skall hon ju ha kombi..

Som kuriosa för den som är ute och semestrar så är det hon som äger och driver http://www.dalgatan118.se
så sväng in där och fika lite om ni är i trakterna.

/L
av haxpet
Henns bil har ju en hel del orginal styiling, men dom där "corner splitersena" och fenan på taket är väl inte Volvo, inte heller ögonlocken.

Om hon ska byta till kombi, betyder det att hon har bulle i ugnen? :)
av nevyn
Hehe varför tror alla det så fort man köper kombi... Min chef är bög och ska köpa kombi, tror ni han har bulle i ugnen me?
Användarvisningsbild
av Loner
haxpet skrev: Om hon ska byta till kombi, betyder det att hon har bulle i ugnen? :)
Man kan ju säga så, hon gick ju och köpte sig ett Café så hon behöver nått att köra bullar och annat i..

Vad jag vet är hon singel..

/L
av haxpet
Loner skrev:
haxpet skrev: Om hon ska byta till kombi, betyder det att hon har bulle i ugnen? :)
Man kan ju säga så, hon gick ju och köpte sig ett Café så hon behöver nått att köra bullar och annat i..

Vad jag vet är hon singel..

/L
Så jag fick bara ett halvt rätt, och det var det där med bullar.

:)
av Egil
Lite off topic nu ! :)
I grund och botten är det altså en "vanlig" tråkig S60 med fälgar + kjolpaket och lite mindre styling för ett kraftigt pris ? S60-02 som rullat lika långt ligger ju en bra bit under ?

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]