Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cary
Som de flesta erfarit kan elektroniken i våra bilar vålla en hel del frustration. Min V70 får ibland för sig att totalvägra när man kört en lite längre stund och stängt av den. När man ska igång igen funkar varken centrallås eller något annat. Detta hände i veckan när jag hade bagaget fullt med grejor, så att komma till batteriet och lyfta av polen var inte att tänka på. Detta är ju också en säkerhetsrisk för bara förardörren går att öppna med nyckeln alla de andra är låsta och går inte att få upp innifrån heller, om man nu skulle råka låsa in sin gamla farmor eller sina hundar t.ex. Lösningen i mitt fall är att öppna förardörren och lossa locket till säkringscentralen i panelgaveln, ta ut säkring 32 (ccm) och sätta tillbaka den igen. Då startar larmet så man måste ha nyckeln redo och stänga av det. Sedan funkar allt igen och det är bara att åka vidare och filosofera över vad man kan göra för att fixa detta.

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D