Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pstman1980
Som topic, jag ska byta instrumentkluster på min volvo v70n XC - 02
vilka passar egentligen??

vilka årsmodeller kan jag ta ifrån och vilka av volvos bilmodeller har samma??

mvh Peter
Smidigaste är väl om du kan plocka ur instrumentet och kolla Volvo-numret. Sedan söka på det numret på bildelsbasen. Antar av frågeställningen att det är begagnat som gäller. Annars kanske gå in till Volvo och be dom ta fram numret..
Användarvisningsbild
av johnnype
pstman1980 skrev:Som topic, jag ska byta instrumentkluster på min volvo v70n XC - 02

mvh Peter
S60/V70N/XC70N har lika.

Men du kan ju inte bara köpa ett på skroten och stoppa i, mätarställningen kommer att bli fel och kör du med bilen utan eller med bytt instrument så kommer du alltid att få leva med felkod på att mätarställningen är ändrad även om du byter tillbaka till original mätarhuset.
spelar det någon roll om man åker med en sån kod, kan det väl inte göra va??

kan man vända sig till volvo och be dom ändra mätarställningen i det nya så det stämmer överrens med det gamla??
pstman1980 skrev:spelar det någon roll om man åker med en sån kod, kan det väl inte göra va??

kan man vända sig till volvo och be dom ändra mätarställningen i det nya så det stämmer överrens med det gamla??
Volvo kan bara ställa in miltalet på ett fabriksnytt DIM.

Åka med en sån kod går ju givetvis men att ha en skruvad mätare med tillhörande felkod är nog ingen värdehöjare vid försäljning direkt!
johnnype skrev:
pstman1980 skrev:Som topic, jag ska byta instrumentkluster på min volvo v70n XC - 02

mvh Peter
S60/V70N/XC70N har lika.

Men du kan ju inte bara köpa ett på skroten och stoppa i, mätarställningen kommer att bli fel och kör du med bilen utan eller med bytt instrument så kommer du alltid att få leva med felkod på att mätarställningen är ändrad även om du byter tillbaka till original mätarhuset.
Handlar inte bara om mätarställningen.
Du kan inte ta en instrument från en 06 o plugga in i en 01. kommer inte funka.. Köper du en från skroten med mindre miltal så kommer den att ändras till bilens nuvarande mätarställning. Men tvärtom går inte.

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D