Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varför startar inte f*nskapet. :-(O)
Jag har en V70N 03:a. Jag har råkat ut för detta en gång tidigare när vi skulle åka till High Chaparall.
Bilen ville inte starta. Efter tionde försöket så startade bilen. Startmotorn drar runt och den rycker till lite grann precis som när den ska starta, Men sedan så startar bilen inte. Nu idag när jag skulle till affären med frugan och ungen, så ville den inte igen.
Det känns precis som om den ska starta men sedan så fortsätter bilen att mala på startmotorn.
När detta hände förra gången så hade jag inte startat bilen på 3-4 dar.
Nu är det 3 dagen som bilen har stått utan att jag kört med den, Och nu är den svårstartad igen. Jag ska gå ut strax och försöka starta bilen igen.
Någon som har några råd eller tips. Skulle uppskattas som fasiken. :)
Senast redigerad av 1 S80Frälst, redigerad totalt 0 gånger.
av S80Frälst
Hej Milfshake.
Tror du det. hmm Vad kan jag göra åt det tror du. Finns det något sätt att få reda på ifall det är så.?
Fler som har några idéer.?
av Lövet
Klicka på Ändra i ditt inlägg och byt rubriken till något som beskriver frågeställningen och som håller en trevligare ton
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kanske ska motor och miltal anges så blir det lite lättare. En svårstartad diesel kan ju vara dåliga spridare. Hur mycket soppa har du i tanken?
andreas_lofgren skrev:Klicka på Ändra i ditt inlägg och byt rubriken till något som beskriver frågeställningen och som håller en trevligare ton
Tjena Andreas.
Okej du har nog rätt. Men jag var (är) rätt så frustrerad på bilen. Har haft bilen nu i en månad och redan så strular den.

dieselmagnus skrev:Kanske ska motor och miltal anges så blir det lite lättare. En svårstartad diesel kan ju vara dåliga spridare. Hur mycket soppa har du i tanken?
Motorn är en 140 hk 2,4l bensinare. Jag har ca 12-13 liter kvar. Står att jag kan köra i 130km till. Visserligen så lutar bilen nu som den står på tomten.
Tror du att det kan vara en sån simpel grej att det är för lite bensin i tanken. :o

PS. Var ute nu igen och försökte starta bilen. Men snart så är batteriet slut och den startar fortfarande inte. :(
Du kan börja med att prova en annan nyckel, och antennringar är inte så dyra dem heller. brukar ge upp efter några år på volvos
Användarvisningsbild
av Vojje
S80Frälst skrev: Jag har ca 12-13 liter kvar. Står att jag kan köra i 130km till. Visserligen så lutar bilen nu som den står på tomten.
Tror du att det kan vara en sån simpel grej att det är för lite bensin i tanken.
Tanka! Lita aldrig på en bränslemätare på en okänd bil. Speciellt inte på en sådan bil du har, med ganska kassa pumpar och armatur.
milfshake skrev:Du kan börja med att prova en annan nyckel, och antennringar är inte så dyra dem heller. brukar ge upp efter några år på volvos
Får man inte ett meddelande då att startspärren eller något liknande går i? Och då går väl inte ens startmotorn runt?

Men i alla fall: Långsökt och jag vet inte om det sitter förpump i v70N, men det kan kanske vara så att förpumpen i tanken gett sig (om det nu finns någon sådan) så att bilen helt enkelt inte får den bensin den ska ha när du har för lite bensin i tanken.

Skulle kunna vara föroreningar i tanken också, skit som täpper till, kondens etc.

Eller annars antennringen då om det inte är som jag fått för mig.

Kollat säkringar så det inte är någon sådan som farit?
Tack för svaren. Jag får ta och testa med en annan nyckel imorgon då. Men jag undrar om det inte kommer fram ett meddelande ifall det är antennringen precis som bensinskalle sa.

Får ta och tanka i 5 liter imorgon då. Hoppas att det är så enkelt. ;)

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D