Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska besikta i nästa vecka så jag läste av felkoderna för säkerhets skull. Jag fick felkoden nedan med PPC1. Jag raderade koden, öpnnade dörren och slog igen den. Sedan lät jag motorn gå på tomgång en stund. Därefter gjorde jag en ny avläsning och fick felkoden igen. Vad kan detta bero på? Bilbesiktningen lär väl sätta en 2:a för detta. Det är en S80 2002.

Lista fel för: ECU CEM med kod 6A01
CEM-6A01 Dörr olåst, vänster bak
CEM-6A01 Dörr olåst, vänster bak. För hög signal. Intermittent fel
CEM-6A01 Dörr olåst, vänster bak. För hög signal. Permanent fel
Senast redigerad av 1 Arnold, redigerad totalt 0 gånger.
Hade samma felkod på min, återkom då och då. Hänger ihop med mikrobrytaren i låskistan och är tydligen ett vanligt fel. Volvo byter hela låskistan som en enhet. Har för mig att det kostade cirka 2500-3000:- inkl arbete. Sedan dess har felkoden inte kommit tillbaka.
bwiberg skrev:Hade samma felkod på min, återkom då och då. Hänger ihop med mikrobrytaren i låskistan och är tydligen ett vanligt fel. Volvo byter hela låskistan som en enhet. Har för mig att det kostade cirka 2500-3000:- inkl arbete. Sedan dess har felkoden inte kommit tillbaka.
Vet du om det är jobbigt att byta den själv, och om den gamla går att fixa.
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]