Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Har en V70 -02 som för andra gången på ett antal månader har givit mig detta felmeddelande:
"Start avbruten, Försök igen", det som händer är att jag vrider om nyckeln men inget händer, inte ens starmotorn rör sig.
Sen slår jag av tändningen och vrider om igen och då försöker den men tänder inte förräns efter en kort stund. Sen kan man starta bilen utan några som helst problem.

Har kollat felkoder med denna:http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o ... re-151385/, men den hittar inget, räcker det eller måste man avläsa hos Volvo?

Har bytt batteri i fjärren på nyckel tidigare men har tydligen inte hjälpt.
Kan det vara batteriet i bilen som börjar ge sig???
Eller e det något annat???

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av loci
Antingen håller sändaren i själva nyckeln på väg att lägga av eller så är det nåt med starspärren som felar.
Så jag skulle föreslå att du kontaktar Volvo och se vad de säger.
Men jag fick "Start avbruten, Försök igen" när jag hade fått en ny nyckel slipad hos en låssmed ,
men nyckeln var inte inprogrammerad i bilen dator.
Användarvisningsbild
av reo91
Kan en tagg som man har i samma nyckelring störa ut startspärren???
Har en tagg till min tvättstuga som jag plockade bort nu. Tänkte köra med enbart bilnyckeln och larmdosan(inga andra nycklar eller dylikt) och se om det hjälper, hjälper inte detta så får jag kolla med Volvo, ska man höra med Volvo så blir det förmodligen inte billigt :)
Användarvisningsbild
av reo91
Har ej testat andra nyckeln, men ska se hur det går nu, kan gå månader innan det händer igen. Händer det igen så får jag testa med andra nyckeln.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Jepp fick samma fel på min bil när vi fick elektronisk nyckel till jobbet, satte på en extra ring på nyckelknippan till denna elektroniska nyckel så att den kom en bit från startnyckeln och sen har jag inte haft några problem....
Användarvisningsbild
av reo91
Kaxe skrev:
Jepp fick samma fel på min bil när vi fick elektronisk nyckel till jobbet, satte på en extra ring på nyckelknippan till denna elektroniska nyckel så att den kom en bit från startnyckeln och sen har jag inte haft några problem....
Har gått ett bra tag nu sedan jag flyttade min tagg och inga problem än så länge :)
Verkar vara det som var problemet.

Bytte tempgivare igen och även termostat och […]

Det är Service, riktigt bra hanterat av verks[…]

Det kan inte vara lågt bränsletryck de[…]

Lös jord i b230a

Om generatorn sitter på vänster sida om[…]