Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krillej5
Hej!
Har ett jobbigt ljud som kommer från vetelationen ovanför stereon ( vet inte vad den kallas).
Vet inte hur jag ska förklara ljudet men de låter typ som en cd-skiva som laddar när man precis har stoppat i den i en cd-spelare/stereo. Det viner till lite extra i fläkten eller vad man ska säga. Ljudet varar i 2-3 sekunder och kanske är borta i 10 sekunder för att sedan komma tillbaka, de håller på så fast tiden kan variera och ibland låter de inte alls. Kvittar om bilen står på tomgång eller om man kör den.
Ljudet försvinner om man stänger av fläktsystemet.

Någon som har någon ide vad de kan vara ? Börjar bli irriterad på ljudet
av krillej5
Den enda felkoden jag hittar om ac:n är: "CCM-0003 Fläktmotor kupétemperaturgivare felaktig signal", kan ljudet bero på det?

Hittade även felkod : CEM-1D02 styrenhet internt fel någon som vet vad de betyder?
Senast redigerad av 1 krillej5, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
Börja med att Dammsuga vid lilla gallret under radion, där innanför sitter en
liten fläkt som skall snurra och KNAPPT höras. Blir det damm o annat typ
hårstrån så går den fläkten trögt eller stannar....men peta inte där...fläktens uppgift
är att suga in luft genom gallret och avgöra vilken temp. den har.....har den stannat så
kan du byta den till en kostnad av ca 800:-.
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]