Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av broman
Hej, jag har oljeläckage på min volvo v70 2.4d -06, Och det kommer i från kamrems sidan, Och min fråga är att vad tror ni att det är ??

Bilen har gått 17 tusen mil,

1. Oljetrågspackning

2. tätningen till vevaxeln,

Vet att det kan vara vad som hels av dom två eller något annat men som jag kan se när jag är under bilen och har gjort rent så är det någon av dessa två som är felet,

Och om det är någon fel som är någon annan som har haft det läck på dessa ställen

// Broman
Användarvisningsbild
av Nexus
svårt såga om det kommer upptill eller nertill. Du bör lossa kåpan för kunna se tydligare vart det kommer ifrån.
Användarvisningsbild
av DJ
På min -07 hade jag läckage på den sidan motorn efter att Volvo lagat ett mindre ras i toppen. I mitt fall var det solenoiden till kam-justeringen. Sitter på ventilkåpan och syns när man tagit bort plastpanelen över kamremmen.

Verkstaden hade tydligen glömt dra fast den, för skruvarna var helt lösa. (S)
av broman
DJ skrev:På min -07 hade jag läckage på den sidan motorn efter att Volvo lagat ett mindre ras i toppen. I mitt fall var det solenoiden till kam-justeringen. Sitter på ventilkåpan och syns när man tagit bort plastpanelen över kamremmen.

Och den syndes bara nedertill på motorn??
Användarvisningsbild
av DJ
broman skrev:
DJ skrev:På min -07 hade jag läckage på den sidan motorn efter att Volvo lagat ett mindre ras i toppen. I mitt fall var det solenoiden till kam-justeringen. Sitter på ventilkåpan och syns när man tagit bort plastpanelen över kamremmen.

Och den syndes bara nedertill på motorn??
Ja, tills jag tog bort plastkåpan.

Bild

Bild
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]