Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ballexolof
Hej, Jag letar efter en "full utrustad" Xc70 Manuell D5. Och de är ju väldigt svårt att hitta.
Ofta hittar man kanske en momentum, som har de flesta "tech" prylarna med knappar längst ner framför växelspaken.
Där man ofta hittar typ: Barnsäkrar dörrarna bak så att de inte går att öppna från insidan. Parkerings hjälp. osv

Men som sagt vill ha en med alla dessa finnesser men med "värsting stereon" och skinnstolar och, gärna innebyggd barnsäte bak.

Så till frågan:
Är det möjligt att köpa vilken som helst (kinetic/momentum/summum) och efter montera alla finesserna inkl knappar framför växelspaken?
Jag gissar ju på att det kanske går att åka till en bilskrot och gräva fram en skrotad bil för att plocka ut ett baksäte med innebyggd barnstol?
Det samma gäller väl ifall man köper en kinetic, att åka till skroten å få tag i skinnstolar..

Och om någon kanske vet uppskattningsvist vad det skulle kosta pr eftermonterad detalj?

MvH
Alex
Användarvisningsbild
av fisse
Skinnstolarna kan jag svara dig på, det hittar du lättast på bildelsbasen. Dom kostar ca 3200:- per del. Så ska du ha hela alltet med stolar och insidor så får du räkna ca 12-13000:- Jag var sugen på att göra det själv men det blir för mycket pengar för att åka lite bekvämare samt bli dyngsur om lår o röv på sommaren :mrgreen:
av karnaa
Att förhindra att man kan öppna från insidan kan du göra på samtliga.
Sitter en spärr för detta på alla bilar.
Momentum har xenon och regnsensor vilket inte går att eftermontera på kinetic.
Visst går det, men då oftast pirat, och inget bra alternativ enligt mig.
Sen går det i stort sett att eftermontera det mesta så som
Larm,backsensor, ljud till premium, dock kan du behöva andra dörrsidor.
Det bästa av allt är att de flesta kablage etc ligger framdraget.
ballexolof skrev:Fan nice sida!! :D tack! blir det så svettigt med ac på? :p
Näe, det blir det inte. Inte med AC avstängd heller. De som påstår detta om skinnklädsel har nog förväxlat den med sådan där motbjudande vinylklädsel som fanns i gamla Amazoner. Jag har skinnklädsel i min XC70 och det är inga konstigheter, varken på vintern eller sommaren. visst är det kallt på vintern, men en kall tygklädsel är ju som att sätta sig i en kall vattenpöl. Dessutom tycker jag det blir en råare och fuktigare känsla i kupén med tygklädsel. På sommaren blir inte min skinnklädsel speciellt varm. Värmen kanske är ett problem med svart skinnklädsel och jag har ljusbrun. Däremot får man passa sig för aluminiumhandtaget mellan framstolarna då detta blir glödhett på sommaren och ger frostskador på vintern :D
Användarvisningsbild
av fisse
llesrof skrev:
ballexolof skrev:Fan nice sida!! :D tack! blir det så svettigt med ac på? :p
Näe, det blir det inte. Inte med AC avstängd heller. De som påstår detta om skinnklädsel har nog förväxlat den med sådan där motbjudande vinylklädsel som fanns i gamla Amazoner. Jag har skinnklädsel i min XC70 och det är inga konstigheter, varken på vintern eller sommaren. visst är det kallt på vintern, men en kall tygklädsel är ju som att sätta sig i en kall vattenpöl. Dessutom tycker jag det blir en råare och fuktigare känsla i kupén med tygklädsel. På sommaren blir inte min skinnklädsel speciellt varm. Värmen kanske är ett problem med svart skinnklädsel och jag har ljusbrun. Däremot får man passa sig för aluminiumhandtaget mellan framstolarna då detta blir glödhett på sommaren och ger frostskador på vintern :D
Å en jävla tur att alla är olika då! Annars hade varenda Volvo varit utrustad med den där fruktansvärda beiga fula färgen....
Användarvisningsbild
av Perc
Färgen på klädseln gör mycket. Jag har haft en mörkblå 855:a med svart skinn och en ljusblåmetallic V70 I med beige skinn. Samma bil, bara annan färg. Den ljusblåa var betydligt! svalare på sommaren. Nu är jag tillbaks i bastun igen med en mörkgrå bil med svart skinn. :)

Däremot tror jag inte att jag tänker leta efter en bil med skinn nästa gång. Iofs har jag inte gjort det nu heller, jag har bara råkat få tre Volvo med helskinn på raken. Vanligt tillval.

Angående barnlås så jo, det är standard på alla V70, men elektriskt sådant med knapp framme var tillval.
Tack för alla svar :) Så då är det bara att satsa på momentum eller summum med så mycket utrustning som möjligt och eftermontera det som "fattas".
Men i Summum, är det "värsting" stereo på alla eller är det bara på vissa som har valt detta extra?

Mät på batteriet efter den stått […]

Det kom ut några T4 även under 2022 p[…]

Bilen går för magert på bank 1 […]

Nu lött om DIM och den fungerar 100%-igt igen[…]