Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stiltzkin
Usch. 3 dagar hann ja ha bilen innan lapan börade lysa :x
Var och kollade in en guldig(Maya gul) S60 för 1.5 veckor sedan.
Perfekt present till mig själv tänkte jag, skrev papper och åkte hem för att vänta in ett kamremsbyte(som verkstaden fixat) och sedan hämta den veckan därpå(läs i torsdags).

Var igår på besök hos min käre mor och färden gick hur bra som helst.
Blev dags att åka hem, och döm av min förvåning när ja startar och ser en lampa på instrumentpanelen tända sig :shock:
Blev att gräva fram instruktionsboken för att kolla va lampan betydde och de va "Fel på avgasrening" :shock:

Någon som har varit med om detta och har ett litet hum om vad det kan vara för nåt?

Ett alternativ kan vara att de tvättade motorn innan jag hämtade bilen i torsdags. Försäljaren frågade nämligen om jag sett
nån varningslampa medan jag kört, varpå jag ärligt svarade att Nej, det hade jag inte gjort.

Men... om det nu inte skulle vara p.g.a motortvätten, finns det några andra alternativ och eventuella
reparationskostnader? Hoppas dock innerligen att garantin gäller i detta fallet, för ja har ingen lust
att börja lägga ut kosing på att laga bilen direkt :(

/R
tog en sväng till den lokala Volvo verkstan och de släckte lampan åt mig :)
var antagligen fukt som ja trodde :)

MEN...

efter en liten sväng nyss så tändes lampan igen :shock:
nåra minuters stadskörning, sedan ur bilen och sen när ja starta igen börja de lysa :(
volvo sa att ja skulle låta den stå å drännera lite, men var ju tvungen att använda bilen :(

får prova att nolla batteriet å se om jag kommer nån vart, annars blir det verkstad imorrn igen :evil:
Begär en Felkodsavläsning med VIDA så får du felkoderna typ ECM XXXX osv.
Dom ber du att få utskrivna och så lägger du in ett detta här på Forumet....
då kommer ideerna på riktigt. Kan vara Lamdan, Gasspjället, Luftmassemätaren mm.
Att dränera bilen en stund tycker jag är skitsnack bara...... :(
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]