Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ArchAngel
Funderar på om en v70 awd från 01 har Antispinn och/eller antisladd? Känns som att viscon inte riktigt skulle gilla det? Eller...?
av ArchAngel
I samband med haldex då eller? Jag har ju varningslampan för antispinn, men inte knappen. Och jag har aldrig märkt av att den skulle ha jobbat.
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
ArchAngel skrev:I samband med haldex då eller? Jag har ju varningslampan för antispinn, men inte knappen. Och jag har aldrig märkt av att den skulle ha jobbat.
Japp i samband med haldex
Lampan har du ändå fråga mig inte varför;)
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag är tacksam att det är urkopplingsbar DSTC på min AWD.

Speciellt om man ska leka lite på sjöisen.
av llesrof
ArchAngel skrev:I samband med haldex då eller? Jag har ju varningslampan för antispinn, men inte knappen. Och jag har aldrig märkt av att den skulle ha jobbat.
Antispinn finns på bilar med sviskonkoppling men de har inte DSTC som är antispinn i kombination med stabilitetskontroll. Föar att få det att lira ihop med AWD krävs det elektroniskt styrd AWD.
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
llesrof skrev:
Antispinn finns på bilar med sviskonkoppling men de har inte DSTC som är antispinn i kombination med stabilitetskontroll. Föar att få det att lira ihop med AWD krävs det elektroniskt styrd AWD.

Inte på det hundratal jag har servat iaf
av joelkf
llesrof skrev: Antispinn finns på bilar med sviskonkoppling men de har inte DSTC som är antispinn i kombination med stabilitetskontroll. Föar att få det att lira ihop med AWD krävs det elektroniskt styrd AWD.
Stämmer det du skriver har jag massuppfittat saker och ting helt. Jag trodde att visko-modellerna hade Tracs(som inte ska räknas som antispinn?). Stc eller Dstc trodde jag hängde ihop med Haldexen.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]