Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej !

Som rubriken lyder funderar jag på att köpa ett "kit" från BSR för att trimma min bil med lite mer horsepower.

Har en Volvo V70 2.5 T som rullat 20000 mil, årsmodell 2006.

Det skulle bara vara till att koppla handenheten till bilens diagnosuttag och är klart efter några minuter.

Kostnad 7900kr.

Någon som vet om det gör STOR skillnad eller om det är lönande ? :roll:

Tacksam för svar !
Bobo69 skrev:Hej !

Som rubriken lyder funderar jag på att köpa ett "kit" från BSR för att trimma min bil med lite mer horsepower.

Det skulle bara vara till att koppla handenheten till bilens diagnosuttag och är klart efter några minuter.

Kostnad 7900kr.

Lönande för vem ????? :-O)

Tacksam för svar !
wissel skrev:
Bobo69 skrev:Hej !

Kostnad 7900kr.

Lönande för vad det kostar så man blir nöjd ??:-/

Tacksam för svar !
Spontant skulle jag nog välja Autotech istället för BSR. Mest beroende på att de verkar bry sig mer om sina kunder. Jag går i samma tankar som du då jag tycker momentkurvan på min 2.4t är lite trist och för mig lutar det åt steg 1 från autotech. Kostar ungefär samma som BSR och man läser in den nya mjukvaran på samma sätt. Jag funderar även på att etanolkonvertera i samma veva men jag har inte bestämt mig än.

/John
sirJon skrev:Någon mer än mig som stör sig på dessa besserwisser lördagsgroggfrågor?

Jag tror nog att jag är för gammal alt har förlikat mig med världens alla idioter för att ta illa upp över sådant. Fast jag håller med om att det är trist när man ber om hjälp och får en massa ordpoliser och liknande som spam:ar sönder tråden med OT.

/John
JohnB skrev:
sirJon skrev:Någon mer än mig som stör sig på dessa besserwisser lördagsgroggfrågor?

Jag tror nog att jag är för gammal alt har förlikat mig med världens alla idioter för att ta illa upp över sådant. Fast jag håller med om att det är trist när man ber om hjälp och får en massa ordpoliser och liknande som spam:ar sönder tråden med OT.

/John
Du har 100% rätt. Jag får försöka göra likadant då.
@Bobo69. Inte meningen klampa in på din tråd och göra det värre.
Tjena! Jag har Autotech i min steg1, det blir klar skillnad! Man vänjer ju sig efter ett tag men om man plockar bort trimmet så känner man skillnad, och det känns riktigt tråkigt.... Så har man pengar till det så gör det! Du får en annan bil jag lovar! Jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte det!

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....