Med tanke på att du kan köra runt ett tag innan den stoppar igen.
Så tycker jag ha lite is i magen och ge dig sjutton på att fel söka den lite mer. Låter i mina öron som något elektriskt eller något i ventilhuset som är problemet.
Kanske en solinoid som fastnat eller kärvar. Och nu efter den fått lite ny olja släppt lite igen som gjorde att du kunde köra en sväng igen, innan den fastna igen.
Byte du filter i lådan när du byte olja?
Finns en tråd här på forumet om en som rengör ventilhuset mycket bilder där också och han fick igång sin låda igen. Här är länken till sidan. Om länken inte fungerar så heter tråden "ventilpaket automat"
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=52837
Har även en kompis som brukar köpa automat bilar som inte fungerar och dom flesta har han fått fart på igen efter att bara byta olja flera gånger och hålla på och lirka med dom så helt plötsligt fungerar dom igen.
Är lådan helt slut då brukar dom slira eller låta illa. Hade en jänkare som både slirat och morrat i lådan men ändå gick att köra, men den lådan beteckna jag som slut, med såna symtom. Vart värre och värre på den till slut gick det bara att smyga iväg på ettan. Men tvång och trean gick fortfarande. Ettan däremot visste man aldrig är det däcken eller lådan som slira vid ivägkörning var lite 50/50 när man körde iväg.
Vart i Sverige bor du?
Se om någon kanske har en BSR PPC i närheten av dig och kan läsa av den och se vad felkoderna säger.
Fortsätt rapportera
Med vänlig hälsning,
Andis