Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pirrre
Hej igen alla...
Har ryckande gång på bilen, en V70 2,4t -01
Har bytt magnet ventil, luftmassemätare, rengjort gasspjället och bytt lamdasond,
Lämnade in bilen på Volvo verkstad där jag fick felkod på lamdasonden, så den byte jag men tyvärr till ingen nytta!
Vet inte vad jag ska göra!
Kan de vara så att man måste nolle felkoden på lamdasonde, har inte varit på Volvo sedan jag byte de!
Någon som har något mer tips?
Bilen ligger kanon stabilt på tomgången, rycker vid körning, e väldigt känslig när man släpper gasen eller gasar på precis när man trycker ner gasen!
Känns nästan som om den misständer,
Gasspjället är bytt -04, så det har gul etikett!
Lamda, magnetventil, luftmassemätare är bytt de sista 3 månaderna!
Lite mer detaljer hur du kör när ryckningarna inträffar. Kör du hårt, hård acceleration? Hur mycket laddar Turbon när du gasar fullt över registret? Har du kollat att dumpen fungerar på ett korrekt sätt?

Mvh GK
Bilen rycker när man ligger på jämn gas, vid acceleration rycker den inte!
Har tyvärr ingen laddtrycksmätare så jag vet ej vad den laddar!
De sitter kn insats filter i den som jag oxå har gjort rent! Men byter ut de mot original luftfilter i veckan, även nya tändstift ska jag prova!
Bilen är chippad, men Volvo meken ville prova att lägga in original program vara i bilen, tror även jag ska prova de oxå! Tråkigt men de e väl bara att gilla läget!
Då har jag bytt tändstift och luftfilter, tyvärr blev de inte bättre!
Trodde jag hittade felet när jag skulle byta tändstift nr 1, kunde lossa det med handen!
Lossade minus polen i ca 20 minuter gjorde kalibrering på spjällhuset och höll tummarna, men icke de tog väl 20 minuter sen tändes motorlampan igen!
Fruktansvärt tråkigt detta, har bokat tid på Volvo för att läsa ut felkoder och nolla, samt uppgradering av programvara, får väl leva med att chipet försvinnera!!!
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]