Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milfshake
Hej
kör chippad s60r -05 med 5stegs automatlåda som rullat ca 8000mil.

Jag har vid ett par tillfällen råkat ut för att bilen tappar effekten nästan helt, accelerationen blir då usel i ca 10min och sen rätt vad det är så kommer den tillbaka och bilen rullar återigen som en king. Men så ska det väl inte vara? Trodde först det kunde vara turbon, men jag hör den arbeta även när felet uppstår.. Fan kan det vara? Hints?

tacksam för hjälp!
Användarvisningsbild
av milfshake
det betvivlar jag med tanke på att bilen varvar och har sig precis som vanligt, känns mer som den slirar något så in i helvete på kopplingen isf
Användarvisningsbild
av milfshake
Problemet är löst. Kort efter att effektförlusten började märkas av fick jag upp felmeddelande "motorprestanda nedsatt" Kopplade datorn och fick upp 6 st felkoder, alla var signal fel som bara var att radera.

Fick i efterhand reda på att polaren hade tankat 95 oktan och det ska alltså få tack vare det som bilen spökade såhär eftersom att den är chippad.

om du lånar ut din bil och den ska gå på 98 eller högre, se då för fan till att personen som lånar får veta det!!!

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....